کد خبر: 314067
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۹ ۲۲:۰۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای روز/ ۲۹ خردادماه ۱۳۹۸

مطهری: قانون جرم سیاسی، منتقدان را متهم امنیتی نمی‌داند/ پای متولدان دهه 70 هم به فسادهای اقتصادی باز شد/ تنها کسی که از گزینه رهبری آینده اطلاع دارد، کیست؟/ درخواست امیر خجسته از رئیس‌جمهور

اظهارات علی مطهری درباره تفاوت متهمان سیاسی و امنیتی، ردپای متولدان دهه 70 در فسادهای اقتصادی، تنها فرد مطلع از گزینه‌های رهبری آینده، هشدار حسین مرعشی به اصلاح‌طلبان در خصوص ریاست جلیلی در مجلس پیش رو، ادعای گینس درباره رکوردهای عصرجدید، واکنش آل‌اسحاق به سخنان اخیر رفیقدوست، عواقب پایبند نبودن ایران به توافق هسته‌ای از زبان مرکل، درخواست امیر خجسته از رئیس‌جمهور و ادعای ترامپ درباره درمان ایدز و سرطان، سرخط مهم‌ترین‌ خبرهای امروز بود.

حجم ویدیو: 6.39M | مدت زمان ویدیو: 00:03:01 دانلود ویدیو
کد خبر: 314067
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۹ ۲۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اظهارات علی مطهری درباره تفاوت متهمان سیاسی و امنیتی، ردپای متولدان دهه 70 در فسادهای اقتصادی، تنها فرد مطلع از گزینه‌های رهبری آینده، هشدار حسین مرعشی به اصلاح‌طلبان در خصوص ریاست جلیلی در مجلس پیش رو، ادعای گینس درباره رکوردهای عصرجدید، واکنش آل‌اسحاق به سخنان اخیر رفیقدوست، عواقب پایبند نبودن ایران به توافق هسته‌ای از زبان مرکل، درخواست امیر خجسته از رئیس جمهور و ادعای ترامپ درباره درمان ایدز و سرطان،سرخط مهمترین‌ خبرهای روز بود.

مطهری: قانون جرم سیاسی، منتقدان را متهم امنیتی نمی‌داند

علی مطهری، نماینده مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین و با اشاره به کشته شدن یک زندان سیاسی در زندان فشافویه، گفت: لازم است قانون جرم سیاسی به درستی اجرا شود. می‌گویند آقای علیرضا شیرمحمدعلی متهم امنیتی بوده، در حالی که او متهم سیاسی است. این نماینده مجلس به همراه الیاس حضرتی روز سه‌شنبه 28 خرداد در نامه‌ای از وزیر دادگستری درباره علت مرگ مرحوم شیرمحمدعلی طرح سوال کردند.

پای متولدان دهه 70 هم به فسادهای اقتصادی باز شد

دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان شرکت «کیمیاخودرو» چهارشنبه 29 خرداد در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. در این پرونده مهدی فتاحی‌نیا متولد 72 فاقد سابقه کیفری، دلینا فتاحی‌نیا، مرتضی فتاحی‌نیا، اعظم کریمی و نسرین الهیاری متهمان ردیف اول تا پنجم هستند که به مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای و انجام واسپاری بدون مجوز، متهم شده‌اند.

تنها کسی که از گزینه رهبری آینده اطلاع دارد، کیست؟

محسن حیدری، نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، گفته به جز کمیسیون ویژه، تنها کسی که می‌تواند از لیست گزینه‌های رهبری آینده اطلاع داشته باشد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است. وظیفه کمیسیون ویژه شناسایی افرادی است که در معرض شرایط رهبری برای آینده هستند. افرادی که در لیست گزینه‌های رهبری آینده نظام قرار می‌گیرند، دائم از سوی کمیسیون ویژه رصد می‌شوند و موضع‌گیری‌ها و عملکردهای آنان در پرونده‌ای ثبت می‌شود.

مرعشی: اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت نکنند، جلیلی رئیس مجلس می‌شود

حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، در تازه‌ترین اظهارات خود تاکید کرده کسانی که اصلاح‌طلبان نباید در این دوره فعال شوند، بدانند اگر این سیاست اعمال شود، آنها باید حاکمیت مطلق جبهه پایداری و ریاست جلیلی را بر مجلس بپذیرند.

گینس ادعاهای عصر جدید را رد کرد

مشاور ایرانیان برای ثبت رکورد‌ گینس خبر داده همه کسانی که در عصر جدید گفتند رکورددار جهانی هستیم، سندی در گینس ثبت نکرده‌اند، به جز یکی از میهمانان که در خاک امارات رکورد ثبت کرده است.

واکنش آل‌اسحاق به سخنان رفیق‌دوست

یحیی آل‌اسحاق، عضو سابق موتلفه، در واکنش به صحبت‌های اخیر محسن رفیقدوست مبنی بر اعدام مفسدان اقتصادی گفته: اینکه فکر کنیم با اعدام آخرین حلقه زنجیره فساد، وضعیت بهبود پیدا می‌کند، اشتباه است و سیستم مولد فساد، دوباره همان افراد را تولید می‌کند. فساد در کشور یک جریان سیستماتیک شده و باید با آن به صورت سیستمی برخورد شود.

مرکل: اگر ایران به توافق هسته‌ای پایبند نباشد، عواقبی به دنبال دارد

مرکل، صدر اعظم آلمان در تازه‌ترین اظهاراتش بر لزوم پایبندی ایران به برجام تاکید کرده و در اتهام‌زنی به ایران درباره حمله رخ داده به دو نفت‌کش دریای عمان از موضع آمریکا و انگلیس پیروی کرد. او گفته ما در تلاشیم تا ایران به توافق هسته‌ای پایبند باشد اما اگر چنین نباشد، عواقبی به دنبال خواهد داشت.

درخواست امیر خجسته از رئیس‌جمهور

امیر خجسته، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین از روحانی خواست تا مانند اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، با مردم صحبت کند. به گفته او اردوغان نسبت به کوچک‌ترین مساله عکس‌العمل نشان می‌دهد، وارد صحنه می‌شود، برخورد می‌کند و در مورد دلار صحبت می‌کند، رئیس جمهورمان هم باید همین راه در پیش گیرد.

ادعای ترامپ درباره درمان ایدز و سرطان

ترامپ دیروز در آغاز کارزار انتخاباتی خود در اورلاندو وعده داد درمان سرطان و ایدز را پیدا کرده و راهی برای فرستادن مردم امریکا به مریخ پیدا خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها