کد خبر: 314178
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

جان لجند از کمبود موسیقی سیاسی در مقایسه با دهه 60 می‌گوید/ سلبریتی‌ها نباید خفه شوند

همه می‌دانند که جان لجند از موسیقی دهه‌های 60 و 70 میلادی در اوج جنبش‌های حقوق مدنی بسیار الهام گرفته است.

جان لجند از کمبود موسیقی سیاسی در مقایسه با دهه 60 می‌گوید/ سلبریتی‌ها نباید خفه شوند
کد خبر: 314178
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رویا دیانت- همه می‌دانند که جان لجند بسیار از موسیقی دهه‌های 60 و 70 میلادی در اوج جنبش‌های حقوق مدنی الهام گرفته است. این هنرمند برنده EGOT (شامل جوایز امی، گرمی، اسکار و تونی) اسکار خود را به خاطر آهنگ‌ «افتخار» از فیلم «سلما» ساخته ایوا دوورنی درباره راهپیمایی‌های حقوق رای‌دهی زنان به دست آورد و تا به حال بارها آهنگ‌های معروف دهه هفتادی ماروین گی را کاور کرده است.


می‌توان گفت در حال حاضر زمانه به اندازه همان موقع پرتلاطم است، اما این خواننده در مصاحبه با یاهو اینترتینمنت فرضیه جالب خود را درباره کمبود موسیقی سیاسی خوب در سال 2019 به اشتراک گذاشت.


لجند گفت: «جالب است چون به نظرم در دوران جنبش جنگ ویتنام ضرورت بالایی حس می‌شد. به نظرم بخشی از آن به خاطر این بود که بسیاری از جوانانی که حالا می‌توانند مسائل بزرگی مثل جنگ را نادیده بگیرند، آن زمان چنین امکانی نداشتند چون ممکن بود به محض 18 ساله شدن به ویتنام فرستاده شوند.»


او با خنده اضافه کرد: «مگر اینکه استخوان‌رُست می‌داشتند.»


جمله آخر او مزاحی درباره دونالد ترامپ بود که به بهانه داشتن استخوان‌رُست از رفتن به جنگ ویتنام اجتناب کرده بود.


لجند در ادامه گفت، به نظرش آن حس ضرورت اثر عمیقی بر موسیقی آن دوران داشته و در حال حاضر حتی با وجود اینکه بحران‌های بسیاری در آمریکا دیده می‌شود، بسیاری از جوانان حس نزدیکی با آنها ندارند.


او گفت: «نمی‌گویم حالا هم باید سرباز به جنگ بفرستیم، منظورم این است که یکی از اثرات جانبی نداشتن چنین چیزی این است که مردم احساس خیلی عمیقی به برخی از مسائل بزرگ سیاسی دوران ندارند و به نظرم این دارد روی هنری که خلق می‌شود هم اثر می‌گذارد.»


این هنرمند از تغییرات اقلیمی به عنوان بزرگ‌ترین نگرانی سیاسی خود یاد کرد و گفت اگر کاری در مورد آن انجام نشود خیلی چیزها را بدتر خواهد کرد. او همچنین به این مساله اشاره کرد که خیلی‌ها می‌گویند موزیسین‌ها و سلبریتی‌ها نباید خود را وارد سیاست کنند، و با این حرف یک کنایه دیگر هم به دونالد ترامپ زد.


لجند گفت: «نکته جالب درباره افرادی که می‌گویند سلبریتی‌ها باید خفه شوند این است که اغلب افرادی که از من انتقاد می‌کنند همان‌هایی هستند که در حالی به مجری برنامه «کارآموز سلبریتی» برای ریاست‌جمهوری رای دادند که او هیچ تجربه‌ای برای رئیس‌جمهور خوب بودن نداشت.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها