کد خبر: 314250
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۰ ۱۷:۰۰:۱۲
| |

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا:

عزت و قدرت پیام بسیج در بیرون از مرزهای ایران اسلامی است

سردار رسول سنایی‌راد، مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه بسیج در داخل کشور امید آفرین است، عنوان کرد: پیام بسیج به بیرون از مرزهای ایران اسلامی پیام عزت، قدرت است.

عزت و قدرت پیام بسیج در بیرون از مرزهای ایران اسلامی است
کد خبر: 314250
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۰ ۱۷:۰۰:۱۲

اعتمادآنلاین| سردار رسول سنایی‌راد، مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا ظهر امروز در گردهمایی بسیجیان اردبیل به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: مطالعه و تبیین این بیانیه خود رسیدن به نوعی از سک زندگی انقلابی و اسلامی است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی تأثیر زیادی در تداوم نظام انقلابی دارد گفت: از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی نهضت انقلابی اسلامی به دنبال تشکیل جامعه اسلامی و برقراری تمدن نوین اسلامی در جهان است.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه بین تشکیل جامعه اسلامی و برقراری تمدن نوین اسلامی در مرحله‌ای به نام تشکیل دولت اسلامی هستیم گفت: ما در این مرحله با چالشی روبه‌رو هستیم که بعضا با عوامل خودفروخته داخلی در کنار توطئه‌گران استکبار در خارج از کشور روبه‌رو هستیم.

سنایی‌راد با بیان اینکه همه کارگزاران مجموعه دولت اسلامی است گفت: اگر دولت اسلامی برپا شود مقدمه تاسیس جامعه اسلامی فراهم می‌شود.

وی گفت: مسئولان برای تحقق دولت اسلامی انخست باید به خودسازی بپردازند چرا که امروز کشور ما با فرسایش سرمایه‌های اجتماعی روبه‌رو است و تنها راه سرمایه‌های اجتماعی نیز خودسازی بر اساس تعالیم اسلام است.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در ادامه سخنان خود به تبیین عوامل سرمایه‌های اجتماعی پرداخت و گفت: اعتبار، اعتماد و امید از جمله عوامل تاثیرگذار در سرمایه‌های اجتماعی است.

سنایی‌راد به توصیه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با ترمیم سرمایه‌های اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: نقشه راه ترمیم سرمایه‌های اجتماعی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی شرح داده شده است.

وی تمرین تاب‌آوری را از جمله راه‌های اعتبار معنوی عنوان کرد و افزود: در اعتبار معنوی با دستیابی به آمادگی جسمی لازم خود را در برابر شرایط سخت و عبور از موانع آماده کرد.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا از انقلابیون و رزمندگان اسلام به عنوان الگو و نمونه در این راه نام برد و گفت: چنان که رزمندگان ما در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توانستند با خودسازی همه جانبه در سخت‌ترین شرایط از حساس‌ترین میادین سربلند بیرون بیایند ما نیز باید از این روش الگوبرداری کنیم تا بتوانیم در ادامه مسیر انقلاب نقش آفرینی کنیم.

سنایی‌راد سبکبالی را رمز مبارز بودن عنوان کرد و گفت: همانطور که شهدا سبک باری به سبکبالی رسیدند، ما نیز باید تلاش کنیم تا به این مقام دست پیداکنم تا بتوانیم در ادامه مسیر انقلاب به مبارزه بپردازیم.

وی به ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: ما باید تلاش کنیم تا نسل پیش‌رو را با قراردادن در مسیر انقلاب به رویش‌های انقلاب تبدیل کنیم چرا که ادامه مسیر جز با افرادی از نسل تراز انقلاب میسر نیست.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بهترین مسیر راه را برای جوانان کشور ترسیم کرده‌اند بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در تداوم مسیر انقلاب به ویژه در گام دوم چشم امید به جوانان دارند و از جوانان می‌خواهند کارهای انقلاب را به پیش ببرند.

سنایی‌راد از ائمه جماعات به عنوان پیشگامان توجه به نسل جوان نام برد و گفت: در نخستین گام عمل به این امر مهم رهبر انقلاب، این ائمه جماعات بودند که با درک درست و اقدام به موقع تریبون نماز جمعه را دست جوان‌تر دادن تا آنها بتوانند با برقرارری ارتباط خوب با نسل امروز بتوانند بهترین پیام‌ها را بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب به مردم برسانند.

وی با بیان اینکه چنین اقدام مشابهی باید در دستگاه‌های اجرایی نیز انجام شد گفت: در این راه جوانان نیز باید خود را به مسئولان اثبات کنند تا بتوانند در امور مهم نقش آفرینی کنند.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، سرمایه اجتماعی بازسازی کردند گفت: امروز همگان باید به فهم مشترک برسند تا بتوانند در صحنه‌های انقلاب نقش آفرینی کنند.

سنایی‌راد در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین مسائل روز از جمله برجام پرداخت و گفت: آمریکا از ابتدای شروع انقلاب اسلامی با ایران در چالش بود چرا که با وقوع انقلاب اسلامی در ایران در واقع منافع آمریکا در منطقه بلکه در جهان به خطر افتاده بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی علم استقلال طلبی در منطقه را برافراشته است، به رابطه آمریکا با عربستان پرداخت و گفت: از نظر آمریکا عربستان تنها در مقام گاو شیرده است و تا زمانی که بتواند منافع آمریکا را تامین کند برای آنها اهمیت دارد.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا به بلوک‌بندی‌های سیاسی در جهان اشاره کرد و با بیان اینکه ما در بلوک غرب تعریف شده‌ایم گفت: ایران اسلامی امروز چالشی‌ترین مقطع تاریخی خود را تجربه می‌کند.

سنایی‌راد فشارهای همه جانبه آمریکا علیه ایران اسلامی را متذکر شد و گفت: آمریکا با راهبرد فشار حداکثری درصدد است تا ما را به تمکین خود وادار کند.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین افکار ترامپ در مورد ایران پرداخت و گفت: ترامپ به دنبال برجام لیزه شدن ایران است تا با نرمالیزه کردن ما بتواند به اهداف خود که همان شرایط پیش از انقلاب است برسد.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا به تبیین نرمالیزه شدن یک کشور پرداخت و گفت: اصولا کشورها به دو دسته مرکز و پیرامون تقسیم می‌شوند که در این چرخه هر کشوری بتواند خود را به مرکز نزدیکتر کند، نرمال محسوب می‌شود چرا که کاملا تحت سیطه مرکز قرار دارد.

سنایی‌راد با بیان اینکه ترامپ فکر می‌کرد می‌تواند با معامله یا مذاکره و در نهایت فشار حداکثری ایران را نرمال کند گفت: ترامپ قصد دارد تا با نرمالیزه کردن ایران علاوه بر تامین امنیت رژیم غاصب صهیونیست به متحدین آمریکا در آورده و با جبران شکست‌های خود در مناقشات جهانی از جمله پرونده هسته‌ای کره شمالی و دیوار مکزیک در انتخابات آتی آمریکا پیروز شود.

وی استراتژی نرمش قهرمانانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان مذاکرات را ستود و گفت: امرور با برملا شدن نیات پلید آمریکا در اذهان عمومی و خروج یکجانبه آمریکا از معاهده‌ای که خود بنیانگذارش بود، حقانیت ایران را در جامعه جهانی به اثبات رساند.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه قرار بود مذاکره به معامله‌ای برد - برد تبدیل شود گفت: انجام تعهدات یکجانبه از سوی ایران چیزی جز خروج آمریکا از مذاکرات را در بر نداشت و آمریکا با این خروج خود در واقع نشان داد که اهدف دیگری از برجام در ذهن داشت.

سنایی‌راد به گرانی‌های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: همزمان با فشارهای اقتصادی آمریکا و بالا رفتن نرخ ارز در کشور و به تبع آن صعود قیمت سکه و مسکن در بازار ایران آمریکا قصد داشت با اجرای طرح تابستان داغ ایران را نرمالیزه کند و چون نتوانست کاری از پیش ببرد، سپاه پاسداران را در لیست تروریست قرار داد که با اقدام متقابل ایرانی اسلامی روبه‌رو شد و نیروهای آمریکایی نیز از سمت ایران به عنوان تروریست معرفی شد.

وی گفت: دولت آمریکا طرح فشار نفتی را به اجرا درآور و قصد داشت فروش نفت ایران ایران را صفر تبدیل کند که در این راه نیز به جایی نرسید و به دنبال اجرای طرح دوقطبی مذاکره با جنگ روی آورد که بازهم نتوانست به اهدافش برسد.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت: آمریکا پس از شکست‌های پی در پی برابر ایران اسلامی طرح ارسال ناجی به ایران را به اجرا درآور و با ارسال پیام‌هایی چون منتظر زنگ ایرانی‌ها هستم خواست با انجام عملیات روانی ایران را پای میز مذاکره دوم بکشاند.

سنایی‌راد به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران به عنوان حامل پیام ترامپ به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این نماینده آمریکا نیز با پاسخ قاطع و محکم رهبر معظم انقلاب اسلامی روبه‌رو شد.

وی استراتژی‌های دولت آمریکا در منازعات بین‌المللی را یادآور شد و گفت: آمریکا هیچ گاه در جنگی که برایش هزینه دارد و یا طولانی مدت و فرسایشی است وارد نمی‌شود چرا که افکار عمومی جهانی را در مقابل خود می‌بیند.

سنایی‌راد با بیان اینکه کوچکترین تحرک آمریکا در منطقه علیه ایران اسلامی با پاسخ کوبنده و قاطع ایران روبه‌رو می‌شود به حجم انبوه نیروهای نظامی و تسلیحات پیشرفته نظامی در ناوهای آمریکایی مستقر در منطقه اشاره کرد و گفت: همه ناوهای آمریکایی امروز در تیررس رزمندگان اسلام قرار دارند.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه دوران بزن در رو دیگر تمام شده است، بیان کرد کرد: آمادگی نیروهای مسلح ایران اسلامی باعث شد این سناریوی آمریکا هم به بریزد.

وی به تشدید فشارهای همه جانبه آمریکا علیه ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: آمریکا فکر می‌کند با فشارها می‌تواند به اهداف خود برسد اما غافل از اینکه ملت ایران با تقویت تاب‌آوری در خود همراه با پر کردن خلأهای حاصل شده آن هم با استفاده از ظرفیت داخلی به خصوص پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی می‌تواند از این مرحله هم به راحتی عبور کند.

سنایی‌راد به سیاست چرخش به شرق نیز اشاره کرد و گفت: این سیاست یک پیام به غرب به خصوص متحدان آمریکا دارد و آن این است که دشمن از تاریخ درس عبرت بگیرد و از شیوه و مسیری که انتخاب کرده پشیمان شده و به مسیر خود بازگردد چرا که همراهی با آمریکا پرهزینه است.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا مهلت 60 روزه ایران به غرب در مورد مذاکره برجام را یادآور شد و گفت: هر چقدر از عمر این مهلت سپری می‌شود بر شدت فعالیت‌های ایران برای بازگشت به دوران قبل از برجام نیز افزوده‌تر می‌شود.

وی گفت: تجربه نشان داده است هر چقدر ما شرایط قوی‌تری دست پیدا کنیم، دشمنان مانیز به همان اندازه عقب‌نشینی می‌کنند.

سنایی‌راد با بیان اینکه ما اهل منطق هستیم گفت: بی‌منطق جوابی برای افکار خود ندارد.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا به مسائل داخل کشور نیز پرداخت و گفت: انسجام، اتحاد و تکصدایی مردم و مسئولان در داخل کشور مهمترین عامل غلبه بر دشمنان خارجی است.

وی از مقاومت فعال به عنوان بهترین راهکار مقابله با تشدید فشارهای دشمن نام برد و گفت: مقاومت فعال مقاومتی همه جانبه است که نحوه انجام آن نیز در بیانیه گام دوم انقلاب توضیح داده شده است.

سنایی‌راد با بیان اینکه ایران اسلامی فراتر از مرزهای خود به دنبال تامین عزت سایر کشورها نیز است، گفت: مقاومت ایران امروز راهگشای ملت‌هایی چون فلسطین در برابر طرح معامله قرن است.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا مهمترین بعد مقاومت فعال را بعد اقتصادی عنوان کرد و گفت: برخورد با مفسدین اقتصادی به ویژه دانه درشت‌ها شهامت می‌خواهد.

وی با بیان اینکه مقابله با دانه درشت‌ها نیازمند برخود صریح و قاطعانه است، گفت: با مصلحت اندیشی و آرام بخشی نمی‌توان در برابر فساد اقتصادی ایستاد.

سنایی‌راد به راهبرد بسیج نیز اشاره کرد و گفت: امروز بسیج در و واقع بلندگوی مردم است تا با پیگیری مطالبات به حق مردم از مشکلات جامعه بکاهد.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه بسیج در داخل کشور امید آفرین است، گفت: پیام بسیج به بیرون از مرزهای ایران اسلامی پیام عزت، قدرت است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها