کد خبر: 314292
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۰ ۱۹:۲۴:۰۰
| |

وزارت دفاع ژاپن:

بمب افکن‌های روسی حریم هوایی ژاپن را نقض کردند

وزارت دفاع ژاپن می گوید دو بمب افکن TU-95 روسیه صبح روز پنجشنبه وارد حریم هوایی ژاپن در آبهای ساحلی استان اوکیناوا واقع در جنوب غربی این کشور شدند.

بمب افکن‌های روسی حریم هوایی ژاپن را نقض کردند
کد خبر: 314292
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۰ ۱۹:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| پس از آنکه بمب افکن های روسی به حریم هوایی ژاپن تجاوز کردند جت های جنگنده نیروی دفاع از خود ژاپن به پرواز در آمدند و یک اخطار رادیویی ارسال کردند و 2 دقیقه و 46 ثانیه بعد این هواپیماها حریم هوایی ژاپن را ترک کردند.

گزارش حاکی است بمب افکن ها بسوی شمال حرکت کردند و یکی از آنها حدود ساعت 10:22 دوباره در آبهای جزیره هاچیجوجیما، واقع در جنوب توکیو، وارد حریم هوایی ژاپن شد.

خلبان های نیروی دفاع از خود ژاپن یک اخطار رادیویی دیگر دادند و این هواپیما یک دقیقه و 56 ثانیه بعد از حریم هوایی ژاپن خارج شد.

وزارت دفاع ژاپن پیشتر گفته بود در سال 2018 میلادی، جت های جنگنده نیروی هوایی این کشور 999 بار برای مقابله با هواپیماهای ناشناسی که به حریم هوایی ژاپن نزدیک می شدند به پرواز درآمدند و این تعرض ها را دفع کردند.

بر اساس این گزارش 638 پرواز برابر با 64 درصد مجموع پروازها، در مقابله با هواپیماهای چینی بوده است، شمار پروازها در مقابله با هواپیماهای روسی نیز با 343 مورد برابر با 34 درصد کل پروازها بوده است که در رده دوم قرار می گیرد.

رسانه های ژاپنی از اینکه بارها جنگنده ها و هواپیماهای شناسایی چینی و روسی وارد محدوده دفاعی این کشور شده اند انتقاد کرده اند اما پکن و مسکو این پروازها را مغایر با قوانین بین المللی ندانسته و می گویند وارد قلمرو ژاپن نشده اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها