رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران خبر داد:

افزایش میلیاردی درآمد شهرداری پایتخت از پسماندهای خشک

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به جهش 188 میلیارد تومانی مبلغ قرارداد جمع آوری پسماند سال 98 نسبت به سال 97 گفت: در سال 98 برای جمع آوری پسماند خشک 200 میلیارد تومان قرارداد بسته شده است.

افزایش میلیاردی درآمد شهرداری پایتخت از پسماندهای خشک
کد خبر: 314331
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۱ ۰۸:۵۷:۵۷

اعتمادآنلاین| ‌ زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به درآمدی که شهرداری تهران در سال 97 از طریق جمع آوری پسماند خشک کسب کرد، بیان کرد: در سال 97 شهرداری مبلغ 12 میلیارد تومان از پیمانکاران جمع آوری کننده پسماند خشک دریافت کرد و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم مقرر شد برای جمع آوری پسماند خشک در سال 98 مبلغ 200 میلیارد تومان از آن‌ها اخذ کنیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به مشاوری که برای طرح مدیریت پسماند شهر تهران به کار گرفته شده، گفت: امیدواریم مطالعات این مشاور اثرگذار بوده و فرآیند موجود را اصلاح کرده باشد تا بتواند به فرهنگ سازی و کاهش تولید پسماند کمک کند.

وی با بیان اینکه در نهایت با تفکیک پسماند شرایط بهره برداری بهتر می‌شود، ادامه داد: از اقدامات دیگری که در این راستا انجام شده جمع آوری پسماند از طریق استارت آپ‌ها است که در برخی از مناطق راه اندازی شده و شهروندان می‌توانند در ازای تحویل پسماند پول دریافت کرده و یا امتیاز بگیرند.

صدراعظم نوری با اشاره به جهش 188 میلیارد تومانی مبلغ قرارداد جمع آوری پسماند سال 98 نسبت به سال 97 اظهار کرد: زمانی که این قرارداد تا این حد افزایش می‌یابد نشان دهنده این است که حتما با چند برابر دیگر هم امکان افزایش وجود دارد، زیرا پسماند خشکی که در تهران تولید می‌شود بسیار ارزشمند است.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه این درآمد می‌تواند هزینه‌های شهرداری را کاهش دهد، گفت: در واقع ما می‌توانیم از این طریق به سمتی برویم که از طریق پسماند درآمد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پسماند‌تر هم می‌تواند درآمدزا باشد، افزود: بخش بیشتر پسماند تهران، پسماند‌تر است و از پسماند‌تر هم می‌توان در حوزه کشاورزی و تولید کمپوست استفاده کرد.

صدراعظم تصریح کرد: اگر چند سالی بر روی بازیافت پسماند‌تر کار کنیم آن وقت درآمد حاصل از آن می‌تواند 50 درصد هزینه‌هایش را تأمین کند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شهرداری تهران بابت جمع آوری پسماند سالانه 500 میلیارد تومان هزینه می‌کند که این رقم بیشتر از 200 میلیارد تومانی است که بابت پسماند خشک درآمد کسب می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها