رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

افزایش ماندگاری یکی از ویژگی‌های مرغ ممتاز/ 60 کشتارگاه کشور به خط 2 مجهز هستند

رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تعداد روز ماندگاری مرغ گرم کشتارگاه‌ها از 3 به 5 روز و مرغ منجمد از 12 به 15 ماه انتقال پیدا می‌کند.

افزایش ماندگاری یکی از ویژگی‌های مرغ ممتاز/ 60 کشتارگاه کشور به خط 2 مجهز هستند
کد خبر: 314399
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۱ ۱۱:۱۲:۵۲

اعتمادآنلاین| علیرضا رفیعی پور، رئیس سازمان دامپزشکی از عرضه مرغ ممتازدر آینده نزدیک خبر داد و گفت: با ارزیابی کشتارگاه‌های خط 2 طیور و انجام آزمایش‌های لازم به این نتیجه رسیدیم که مرغ‌های تولیدی این کشتارگاه‌ها می‌تواند ماندگاری بیشتری داشته باشد.

وی افزایش ماندگاری را از ویژگی های مرغ ممتاز اعلام کرد و افزود: تعداد روز ماندگاری مرغ گرم این کشتارگاه‌ها از 3 به 5 روز و مرغ منجمد از 12 به 15 ماه انتقال پیدا می‌کند.

رفیعی پور ادامه داد: با توسعه خط 2 کشتارگاه‌های طیور به سبب عدم دخالت کارگر و انجام تمامی کار‌ها به صورت اتوماتیک، مرغ ممتاز در آینده نزدیک در سراسر کشور عرضه خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی با باشاره به اینکه در کشتارگاه‌های خط 2، مرغ و آلایش آن به طور همزمان توسط همکاران دامپزشکی رصد می‌شود، بیان کرد: این تکنولوژی روز دنیا در کشور ما هم استفاده می‌شود تا مردم محصول را با بهترین کیفیت مصرف کنند چرا که پس از ارزیابی همکاران دامپزشکی در صورت وجود مشکل، مرغ از گردونه تولید حذف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از 280 کشتارگاه طیور کشور، 60 کشتارگاه به خط 2 مجهز است، گفت: هم اکنون بخشی از محصولات طیور که به کشور‌های دیگر صادر می‌شود، از کشتارگاه‌های خط 2 است. تا پایان سال امیدواریم که تمامی کشتارگاه‌های کشور به خط 2 مجهز شوند.

رفیعی پور با اشاره به اینکه نظارت در همه مراحل قبل، حین و پس از کشتار، بسته بندی و مجوز حمل به مراکز عرضه توسط سازمان دامپزشکی صورت می‌گیرد، بیان کرد: تجهیزات و فناور‌های های کشتارگاه‌های طیور کشور با کشتارگاه‌های روز اروپا برابری می‌کند.

این مقام مسئول درباره اینکه آیا قیمت مرغ ممتاز با مرغ معمولی متفاوت است، اظهار کرد: بحث قیمت به سازمان دامپزشکی مربوط نمی‌شود و سازمان حمایت براساس هزینه‌های تمام شده قیمت گذاری محصول را انجام می‌دهد.

به گفته وی، طبق بررسی‌های صورت گرفته، مرغ ممتاز از لحاظ امتیازات فنی، بهداشتی، نظارتی و تشخیصی در شرایط مطلوبی قرار دارند.

رفیعی پور در پایان با اشاره به اینکه تمامی مرغ‌های ممتاز، سایز (حداکثر وزن 1.5 کیلوگرم) هستند، تصریح کرد: تمامی مراحل قبل، حین و پس از کشتار مرغ‌های ممتاز 100 درصد اتوماتیک است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها