چگونه سبک زندگی بر ضریب هوشی تاثیر می‌گذارد؟

پژوهشگران در تحقیقات جدید خود دریافتند که داشتن سبک زندگی ناسالم و استفاده از دخانیات و مشروبات الکلی علاوه بر تاثیر بد بر سلامت جسم موجب کاهش ضریب هوشی نیز می‌شود.

چگونه سبک زندگی بر ضریب هوشی تاثیر می‌گذارد؟
کد خبر: 314423
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۱ ۱۱:۵۶:۵۵

اعتمادآنلاین| پژوهشگران موسسه کارولینسکا سوئد در تحقیقات جدید خود دریافتند مصرف نوشیدنی‌های الکلی خطر کاهش آی کیو (IQ) یا ضریب هوشی را در جوانان افزایش می‌دهد.

«سارا جولاند»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «آزمایش ها و تحقیقات نشان می‌دهد که ارتباط مستقیمی بین ضریب هوشی و سلامت وجود دارد.»

در این تحقیقات داده‌ها و اطلاعات 49/321 مرد سوئدی که در طول سال‌های 1951 تا 1949 به دنیا آمده و کسانی که در سال‌های بین 1969 تا 1971 برای خدمت نظامی در سوئد ثبت نام کرده بودند، مورد ارزیابی و مطالعه قرار گرفت.

جولاند در ادامه می‌افزاید: «در آزمون ارتش سوئد تست ضریب هوشی وجود دارد که آن را ما در اختیار داشتیم. علاوه بر آن پرسشنامه‌ای به داوطلبان این تحقیقات ارائه کرده و در آن مصرف میزان مشروبات الکلی در هفته را جویا شده بودیم و در کنار آن الگوی نوشیدنی‌های فرد مورد پرسش قرار گرفت چرا که ممکن است برخی افراد به دستور پزشک مجبور به مصرف برخی داروها باشند و علت آن نیز حائز اهمیت است. در این پرسشنامه از شرایط کودکی، نوجوانی و بزرگسالی و مصرف دخانیات افراد نیز سوال شده بود.»

او در ادامه توضیحاتش افزود: «ما دریافتیم نتایج ضریب هوشی پائین در آزمون‌های هوش در مردان جوان سوئدی با مصرف بیشتر مشروبات الکلی مرتبط است.»

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها