آیا ماشین ظرفشویی برای کودکتان آلرژی‌زاست؟

محققان دانشگاه گوتنبرگ سوئد احتمال می‌دهند استفاده از ماشین ظرفشویی سبب بروز آلرژی، اگزما و آسم در کودکان می‌شود.

آیا ماشین ظرفشویی برای کودکتان آلرژی‌زاست؟
کد خبر: 314451
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۱ ۱۳:۰۰:۳۲

اعتمادآنلاین| تحقیقات نشان می‌دهند که علایم آلرژی در کودکانی که در منازلشان ظروف با دست شسته می‌شود، بسیار کمتر است. هنوز دلیل قطعی این موضوع مشخص نیست، ولی احتمال داده می‌شود که قرص یا پودر استفاده شده و هوای مرطوب داخل ماشین ظرفشویی سبب بروز آلرژی می‌شود.

یکی دیگر از نظریه‌های مطرح‌شده در این رابطه، فرضیه بهداشت است. این فرضیه می‌گوید که سیستم ایمنی افرادی که در معرض میکروب‌ها و ویروس‌ها قرار دارند، قوی تر است؛ زیرا در بدن آنان میکروارگانیسم های بیشتری وجود دارد.

تحقیقات نشان می دهد که شستن ظروف به وسیله ماشین ظرفشویی، باعث از بین بردن تمام میکروارگانیسم ها می شود. درصورتی‌که شستن ظروف با دست، باعث نابودی تمام میکروب‌ها نمی‌شود؛ بنابراین کودکانی که از ظروف شسته شده توسط ماشین استفاده می کنند، بیشتر مستعد ابتلا به بیماری هستند.

محققان بر این باورند که بزرگترین اثر محافظتی روی سیستم ایمنی، تا قبل از شش ماهگی اتفاق می افتد، حال چنانچه برای کودک از ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی استفاده شود و کودک توسط شیر مادر تغذیه شود، میزان میکروب های وارد شده به بدن کودک بسیار کم است و این موضوع سبب تضعیف سیستم ایمنی می شود.

تحقیق دیگری که در سال 2011 در انگلیس انجام شد، نشان داد که 62 درصد از ماشین‌های ظرفشویی آزمایش‌شده، حاوی قارچ‌های بیماری‌زا بودند و این موضوع نیز می‌تواند منجر به بروز آلرژی شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها