ماکرون از کاندیداتوری مرکل برای ریاست کمیسیون اروپا حمایت کرد

رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی گفت، از تصدی آنگلا مرکل به عنوان رئیس جدید کمیسیون اروپا در صورتی که او برای این پست کاندیدا شود، حمایت می‌کند.

ماکرون از کاندیداتوری مرکل برای ریاست کمیسیون اروپا حمایت کرد
کد خبر: 314532
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۱ ۱۶:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با خبرنگاران در شهر بروکسل بعد از پایان نشست اخیر سران اتحادیه اروپا در این شهر گفت: از نظر من آنگلا مرکل در بردارنده تمامی کیفیت‌های لازم برای آنکه رئیس خوبی برای کمیسیون اروپا باشد است.

پیش از این اظهارات ماکرون نیز دونالد تاسک رئیس فعلی شورای اروپا اعلام کرده بود، سران کشورهای عضو این اتحادیه هنوز نتوانسته‌اند روی کاندیداهایی برای مناصب رهبری نهادهای این بلوک توافق کنند و قرار است در تاریخ 30 ژوئن اتحادیه اروپا نشستی ویژه صرفاً برای همین مساله برگزار کند.

مهمترین سمت‌هایی که باید اتحادیه اروپا درباره آنها تصمیم بگیرد عبارتند از رئیس کمیسیون اروپا که هم اکنون در اختیار ژان کلود یونکر بوده و رئیس شورای اروپا که هم اکنون در اختیار دونالد تاسک است.

آلمان و فرانسه با این حال چندی پیش دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به تعیین رئیس شورای اروپا داشتند و فعلا برلین برای این سمت از کاندیداتوری مانفرد وبر حمایت کرده اما پاریس با او مخالفت کرده است.

مرکل چندی پیش از برنامه خود برای خارج شدن از دنیای سیاست در خاتمه دوره صدر اعظمی‌اش در آلمان خبر داد. با این حال او به عنوان کاندیدایی بالقوه برای جانشینی یونکر مورد استقبال قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها