آخرین اخبار از بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق سیل زده

اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور گفت: کار تعمیر منازل مسکونی مناطق سیل زده تا پایان تیرماه و نوسازی آن‌ها تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

آخرین اخبار از بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق سیل زده
کد خبر: 314733
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۱ ۱۳:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ اسماعیل نجار، معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، با بیان اینکه در سیل اخیر به برخی استان‌ها خسارت سنگینی وارد شده است، اظهار کرد: برآورد خسارت سیل اخیر در استان‌های کشور حدود 35 هزار میلیارد تومان است و 171 هزار واحد مسکونی آسیب دیده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در سیل اخیر به بیش از 1میلیون و 300 هزار هکتار زمین زراعی خسارت جزئی و کلی وارد شده است، ادامه داد: بنا به فرمان مقام معظم رهبری و تاکید ایشان دولت اعتباراتی را برای این بخش‌ها اختصاص داد و خوشبختانه کار بازسازی و پرداخت خسارت به جد در حال انجام است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه حدود 100 هزار واحد مسکونی نیاز به تعمیرات و 70 هزار واحد مسکونی نیاز به نوسازی دارد، اضافه کرد: تعمیرات تا 2 ماه دیگر و نوسازی تا پایان سال به اتمام می‌رسد و برای مسکن موقت مردم سیل زده، روستائیان 6 میلیون تومان و 12 میلیون تومان برای شهروندان اختصاص یافته است.

نجار تصریح کرد: حدود 70 هزار پک لوازم خانگی توسط ستاد اجرایی فرمان امام شامل یخچال، فرش، اجاق گاز، لوازم پخت و پز و پتو و 40 هزار پک دیگر با همین کیفیت توسط هلال احمر از محل جمع آوری کمک‌های مردمی با ساز وکاری مشخص در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: حدود 8 هزار راس گوسفند زنده توسط ستاد اجرایی فرمان امام در اختیار افراد آسیب زده دام نیز قرار می‌گیرد که حضور و مشارکت مردم بسیار موثر است.

معاون وزیر کشور خاطر نشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام و کمیته امداد تلاش خوبی برای بازسازی منازل آسیب دیده دارند و امیدواریم بتوانیم اقدامات و کمک رسانی‌ها را به خوبی پیش ببریم.

نجار یادآور شد: کمک‌های بلاعوض و تسهیلات در بخش‌های اجاره، مسکن، کشاورزی به سیل زدگان پرداخت شده و امدادرسانی‌ها ادامه دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران درباره تمهیدات لازم برای جلوگیری از آتش سوزی جنگل‌ها در فصل تابستان گفت: متولی این کار سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور است و از سال‌های گذشته بنا به دستور دولت در بخش هماهنگی استفاده از بالگرد‌های نیرو‌های مسلح ورود کردیم و تفاهم نامه بین دو طرف انجام شده است.

در ادامه نجار در حاشیه جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه عوامل اجرایی استان برای بازسازی مناطق سیل‌زده اهتمام جدی دارند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است، ضمن اینکه تسهیلات در حال پرداخت بوده و زمین مورد نیاز برای سیل‌زدگان تأمین شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه عملیات بازسازی و آماده‌سازی در پلدختر و معمولان در حال انجام است، تصریح کرد: امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده شده و همچنین تأمین اعتبار که صورت گرفته، بر اساس برنامه زمان‌بندی کار‌های تعمیرات را تا پایان تیرماه و نوسازی را تا پایان امسال در مناطق سیل‌زده کشور به ویژه لرستان به اتمام برسانیم.

نجار بیان داشت: در برخی مناطق همچون پلدختر و روستا‌های این شهرستان هنوز چادر‌ها برپا هستند، خوشبختانه با پرداخت‌هایی که در بخش انتقال از اسکان موقت به دائم صورت گرفته تقریبا نیازی به برپایی چادر نیست، به همین خاطر شایسته است با بررسی دقیق‌تر ضمن حل مشکلات، چادر‌ها جمع‌آوری شوند.

وی بر تجدیدنظر در خصوص حریم رودخانه مناطق سیل‌زده جهت ساخت و ساز تأکید کرد و گفت: باید در این خصوص بررسی‌های دقیق‌تری انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در پرداخت خسارت‌ها برای بازسازی، برخی بانک‌ها مشکلاتی داشتند که می‌طلبد با دیگر بانک‌ها همراه شوند.

نجار، روند بازسازی مناطق سیل‌زده کشور را با توجه به حجم گسترده کار رضایت‌بخش خواند و افزود: بخشی از اعتبارات مربوط به خسارت سیل‌های گذشته به زیرساخت‌های لرستان پرداخت شده که مابقی نیز پرداخت خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها