کد خبر: 314752
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۱۰:۱۰:۰۰
| |

رضا انصاری، عضو هیات‌رئیسه فراکسیون امید، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

بخش قابل‌ توجهی از مردم از جریان‌های سیاسی مرسوم عبور کرده‌اند/ بعید می‌دانم جریان سومی در ایران شکل بگیرد/ دیگر اصلاح‌طلب و اصولگرا برای مردم معنا ندارد

رضا انصاری، عضو هیات‌رئیسه فراکسیون امید، گفت: بعید می‌دانم جریان سومی در ایران شکل بگیرد. یکی از دو جریان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا جریان غالب مجلس یازدهم می‌شود، اما در هر صورت جریان سیاسی‌ای در مجلس غالب می‌شود که در این فرصت باقیمانده بتواند با برنامه‌های کارشناسانه‌تر و صادقانه‌تر اعتماد مردم را جلب کند.

بخش قابل‌ توجهی از مردم از جریان‌های سیاسی مرسوم عبور کرده‌اند/ بعید می‌دانم جریان سومی در ایران شکل بگیرد/ دیگر اصلاح‌طلب و اصولگرا برای مردم معنا ندارد
کد خبر: 314752
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۱۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا انصاری، عضو هیات‌رئیسه فراکسیون امید، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، به‌ پیش‌بینی حضور مردم در انتخابات مجلس یازدهم پرداخت و گفت: در انتخابات مجلس مردم حضور خوبی خواهند داشت، چون انتخابات مجلس انتخاباتی است که هم مولفه‌های سیاسی دارد و هم مولفه‌های منطقه‌ای و محلی.

او ادامه داد: باور من این است که ما این دوره، انتخابات خوبی خواهیم داشت. فراتر از بحث‌هایی که بعضی‌ها مطرح می‌کنند که «مشارکت کنید»، من فکر می‌کنم مردم بیشتر از انتظار در انتخابات شرکت می‌کنند.

این نماینده مجلس، با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، گفت: نکته اساسی این است که به دلیل برخی عملکردها و همین‌طور سوءتدبیرها و فشارها و تحریم‌های آمریکا، شرایط اقتصادی و معیشت کمی برای مردم سخت شده و به تبع آن کمی نارضایتی پیش آمده است. تحلیل برخی این است که این نارضایتی‌ها باعث می‌شود مردم پای صندوق‌های رای نیایند، اما من به این حرف اعتقادی ندارم و فکر می‌کنم مردم به رغم این نارضایتی‌ها در انتخابات حضور فعالانه‌ای خواهند داشت.

انصاری، در خصوص راهکار حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات، تاکید کرد: باید عملکردها را بهبود بخشیم و مهم‌تر از عملکردها این است که مردم‌ باور کنند ما صادقانه برای بهبود عملکردها تلاش می‌کنیم. ما به‌ عنوان نمایندگان مجلس وظیفه‌ داریم با رفتارها و نوع برخوردها و نوع عملکردمان، اعتماد مردم را روزبه‌روز بیشتر کنیم.

او افزود: باید مردم‌ باور کنند که صداقت در گفتار و رفتار یک نماینده مجلس وجود دارد. این مهم‌ترین نکته است، چراکه مهم‌ترین عنصر سرمایه اجتماعی اعتماد است و من معتقدم مهم‌ترین عنصر برای ایجاد اعتماد متقابل صداقت است. بحث دیگر هم کارایی است. برای اینکه بخواهیم شاهد مشارکت بیشتر مردم در عرصه انتخابات باشیم، نمایندگان مجلس و همه مسئولان، باید صادقانه و با سلامت نفس کامل در خدمت مردم باشیم و سعی کنیم برای اداره کشور واقعاً از افراد کارا در بخش‌های مختلف- به‌ خصوص بخش‌هایی که به حوزه اقتصاد و معیشت مردم مربوط می‌شود- استفاده کنیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور امید مردم نسبت به آینده کمتر شده است و شاخص‌ها این را نشان می‌دهند، ولی این موضوع قابل‌ بهبود و قابل اصلاح است. در حال حاضر مشکل اصلی کشور در حوزه اقتصاد و معیشت مردم این است که اراده و عزم راسخی در راستای جراحی برخی از نظام‌های اداری و اقتصادی کشور برای بهبود عملکرد نداریم.

انصاری ادامه داد: در شرایطی هستیم که حتماً باید جراحی‌های اقتصادی‌ای انجام دهیم. اگر جراحی‌های اقتصادی انجام ندهیم، حتی اگر تحریم‌ها هم برداشته شود، مشکلات اقتصادی مردم حل نمی‌شود. جراحی‌ها کمی خونریزی و درد دارد، ولی قطعاً به نفع کشور است.

او درباره اینکه شانس کدام جریان سیاسی در انتخابات مجلس یازدهم بیشتر است، گفت: هنوز زود است، باید کمی جلوتر برویم. هر کسی که بتواند بابرنامه‌‌تر و صادقانه‌تر باشد و مردم‌ باور کنند که واقعاً برای برون‌رفت از مشکلات‌شان برنامه‌ای دارد، شانس بیشتری در انتخابات مجلس آتی خواهد داشت. به نظر من بخش قابل‌ توجهی از مردم از جریان‌های سیاسی مرسوم عبور کرده‌اند.

انصاری تاکید کرد: بعید می‌دانم جریان سومی در ایران شکل بگیرد. یکی از دو جریان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا غالب مجلس یازدهم می‌شود، ولی در هر صورت جریان سیاسی‌ای در مجلس غالب می‌شود که در این فرصت باقیمانده بتواند با برنامه‌های کارشناسانه‌تر و صادقانه‌تر اعتماد مردم را جلب کند.

او گفت: دیگر اصلاح‌طلب و اصولگرا برای مردم خیلی معنا ندارد. بدین شکل نیست که برند اصلاح‌طلبی و اصولگرای رای آنچنانی داشته باشد. در دولت و همین‌طور بخش‌هایی که مثلاً جریان‌های نزدیک به دولت رای آوردند، نارضایتی‌ای وجود دارد که باید آنها را حل کنیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا در انتخابات مجلس یازدهم کاندیدا می‌شود یا نه، گفت: باید جلوتر برویم. شخص من مهم نیست و نگاه من شخصی نیست. دغدغه اصلی من به‌ عنوان یک استاد دانشگاه اعتلای نظام و توسعه کشور است. اگر ببینم فردی شایسته‌تر از من است، قطعاً کاندیدا نمی‌شوم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها