کد خبر: 314786
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۱ ۱۴:۵۵:۵۴
| |

کارگردان چینی؛

سینمای ایران از اهمیت بین المللی زیادی برخوردار است

یک فیلمساز و کارگردان چینی با اشاره به سبک خاص کارگردانان ایرانی در عرصه سینما تاکید کرد سینمای ایران در حال نفوذ در جهان است و به یک سبک خاص تبدیل شده است.

سینمای ایران از اهمیت بین المللی زیادی برخوردار است
کد خبر: 314786
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۱ ۱۴:۵۵:۵۴

اعتمادآنلاین| وانگ فان (Wang Fan) روز شنبه در حاشیه جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای گفت: تبحر فیلمسازان ایرانی و استفاده آنها از سوژه‌های بسیار بکر، همواره زبانزد و آموزنده بوده است، شاید کمتر بتوان در سراسر جهان فیلمسازانی پیدا کرد که بتوانند تا این اندازه از موضوعات مختلف برای ساخت آثار برتر در دنیا استفاده کنند.

وی گفت که فارغ از قدرت‌های سینمایی دنیا از جمله هالیوود، نباید فراموش کرد که کارگردانان ایرانی در سراسر دنیا شهره هستند و می‌توانند فیلم‌هایی بسازند که در سراسر جهان قدرت بالای رقابتی داشته باشند.

این فیلمساز چینی در ادامه گفت: اینکه ایرانی‌ها توانسته‌اند به این اندازه در هنر فیلمسازی پیشرفت کنند و کمتر قدرتی می‌تواند با آنها در این عرصه رقابت کند و در منطقه خود نیز بهترین هستند، می‌تواند برای همه تجربه‌ای آموزنده باشد.

وانگ تاکید کرد: کشورها می‌توانند از ایرانی‌ها بیاموزند. فیلم‌های ایرانی وجهه جهانی دارد. فیلمسازان ایرانی می‌توانند از هر موضوعی هنر بیافرینند آنها با سوژه‌هایی بسیار ساده توانسته‌اند بهترین فیلم‌ها را بسازند.

عضو ستاد برگزاری جشنواره بین المللی فیلم شانگهای، ارتباط و تعامل میان سینمای چین و ایران را مهم توصیف کرد و گفت: از طریق آثار سینمایی می‌توان فرهنگ و هنر را منتقل کرد، چین مایل است با همه کشورهای دنیا از جمله ایران تعاملاتی گسترده در عرصه سینما و فیلمسازی داشته باشد.

این فیلمساز چینی، ویژگی‌های فیلم و سینمای ایران و فرهنگ فیلمسازی را خاص دانست و گفت که ایرانی‌ها سبک و سیاق مختص خود را دارند سبکی که برای دنیا با ارزش است.

وانگ اظهار کرد فیلم‌های ایرانی به تماشاگران احساس ویژه ای می‌دهند آنها را به خود جذب می‌کند آسودگی ویژه ای با دیدن فیلم‌های ایرانی پیدا می‌کنید فیلم‌ها بسیار طبیعی ساخته می‌شود و در نقاط مختلف دنیا کمتر این تجربه را شاهد بوده‌ام.

وی آثار ایرانی را برای کشورهای دنیا جالب توجه دانست و افزود که فیلمسازان کشورهای دیگر از جمله چین می‌خواهند با سینمای ایران در ارتباط باشند و از آن بیاموزند سینمای چین مایل به گسترش روابط و همکاری با ایران است کشوری که فیلم‌های سطح جهانی می‌سازد و در این عرصه متبحر است.

بیست‌ودومین جشنواره فیلم شانگهای از 25 خرداد آغاز شده است تا 3 تیر در این شهر بندری ادامه دارد 10 فیلم ایرانی در بخش‌های رقابتی و غیر رقابتی این جشنواره حضور دارند.

جشنواره بین المللی فیلم شانگهای در مقایسه با سایر جشنواره‌هایی مانند کن و برلین که به تأیید اتحادیه‌ها و انجمن‌های بزرگ سینمایی جهان رسیده‌اند، از سابقه بسیار کمتری برخوردار است اما این جشنواره بعد از تأسیس به عنوان یکی از جشنواره‌های رقابتی فیلم بلند مورد تأیید قرار گرفته است.

جشنواره فیلم شانگهای که در سال 1993 پایه‌ریزی شد، معتبرترین جشنواره بین المللی فیلم چین محسوب می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها