کد خبر: 314817
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۱ ۱۵:۴۵:۳۹
| |

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

تأسیس صندوق توسعه حمل‌ و نقل با بودجه 19 هزار میلیارد تومانی

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از تأسیس صندوق توسعه حمل‌ و نقل با بودجه‌ای بالغ‌ بر 19 هزار میلیارد تومان خبر داد.

تأسیس صندوق توسعه حمل‌ و نقل با بودجه 19 هزار میلیارد تومانی
کد خبر: 314817
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۱ ۱۵:۴۵:۳۹

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جلسه تودیع و معارفه معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع این وزارتخانه با اشاره به اینکه تأسیس صندوق توسعه حمل و نقل جزو تکالیف قانونی و یک ضرورت برای این وزارتخانه به شمار می‌رود، گفت: باید ظرفیت‌های مالی پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای وزارت راه و شهرسازی را از بودجه و ردیف دولتی، جدا کنیم.

اسلامی با بیان اینکه باید شیوه‌های جدید تأمین مالی را در حوزه‌های مسکن و حمل و نقل حاکم کنیم، افزود: تأسیس صندوق توسعه حمل و نقل در برنامه ششم توسعه، تصویب و 19 هزار میلیارد تومان بودجه برای آن در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اساسنامه این صندوق در هیأت دولت تصویب شده، اظهار داشت: در ردیف بودجه سال 98 بالغ بر 20 میلیارد تومان بودجه برای تأسیس و امور جاری این صندوق در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت مدیریتی وزارت راه و شهرسازی در مدیریت صندوق توسعه حمل و نقل استفاده شود، گفت: ساختمان این صندوق نیز پیش‌بینی‌شده و مقدمات کار در حال انجام است.

اسلامی خاطرنشان کرد: جایگاه مدیرعامل صندوق توسعه حمل و نقل، هم‌سطح و هم‌تراز با معاونان این وزارتخانه است، بنابراین مدیر صندوق در شورای معاونان حاضر خواهد بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها