کد خبر: 314828
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۱ ۲۱:۳۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید

پیشنهاد کیهان برای ساخت سریال جایگزین چرنوبیل

روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان «ساخت نامعمول سریال «چرنوبیل» و پخش غیرمتعارف آن در ایران!» دوبله و زیرنویس فارسی سریال چرنوبیل و استقبال از آن را از سوی مخاطب ایرانی «غیرمتعارف» دانست.

حجم ویدیو: 3.00M | مدت زمان ویدیو: 00:01:15 دانلود ویدیو
کد خبر: 314828
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۱ ۲۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان «ساخت نامعمول سریال «چرنوبیل» و پخش غیرمتعارف آن در ایران!» دوبله و زیرنویس فارسی سریال چرنوبیل و استقبال از آن را از سوی مخاطب ایرانی «غیرمتعارف» دانست.

کیهان نوشته سوالات و دیالوگ‌هایی که بر دهان بازیگران به گونه‌ای کاملاً بی‌حس و حال و خشک نهاده شده، همه آنچه را که امروزه درباره برنامه هسته‌ای ایران در رسانه‌های غرب تبلیغ می‌شود القا می‌کند.

سریال «چرنوبیل» بر اساس امتیاز تماشاگران در وب‌سایت IMDB تا امروز بیشترین امتیاز را دارد. این سریال با امتیاز 9.6 از 10، بالاتر از سریال‌هایی چون «سیاره زمین2»، «جوخه برادران»، «افسارگسیخته» (Breaking Bad) و «بازی تاج‌وتخت» قرار گرفته که به ترتیب صدرنشینان این جدول‌ بودند.

این سریال بر اساس واقعیت‌هایی تکان‌دهنده از فاجعه هسته‌ای چرنوبیل در اوکراین (اتحاد جماهیر شوروی) در سال 1986 ساخته شده است.

سال 1986، پس از آنکه دو انفجار پیاپی باعث شکافته شدن سقف رآکتور اتمی چرنوبیل و آزاد شدن حجم وحشت‌باری از مواد رادیواکتیو شد، مقامات شوروی انتشار هرگونه خبر درباره این فاجعه را ممنوع کردند.

سریال «چرنوبیل» بر پایه کتاب «صداهایی از چرنوبیل»، نوشته سوتلانا الکسیویچ، ساخته و پخش شده است. به گفته او مساله اصلی در این سریال رابطه بشر با طبیعت و رابطه بشر با فضاست؛ نه روس‌ها، آمریکایی‌ها یا بلاروس‌ها.

«ضرورت توجه به مسائل محیط‌زیستی در دنیای مدرن» از مضامین اصلی سریال «چرنوبیل» است که الکسیویچ در مورد آن گفته: در سال‌های اخیر بیشتر به این موضوع توجه می‌شود، به ‌خصوص از سوی جوانان. این سریال به جوانان انگیزه می‌دهد تا زندگی خود را با الزامات محیط‌زیستی منطبق کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها