مصطفی قلی‌خسروی، رئیس اتحادیه مشاورین املاک کشور، در گفت‌وگوی ویدئویی با «اعتمادآنلاین»:

راه‌اندازی طرح تسهیلات مسکن، قیمت‌ها را کاهش می‌دهد/ سعی وزارت صنعت برای کاهش 40 درصدی قیمت مصالح ساختمانی/ ثبات در بازار مسکن با راه‌اندازی سامانه ملی املاک و مستغلات/ مشاوران املاک مخالف افزایش قیمت‌ها در بخش مسکن هستند

مصطفی قلی‌خسروی، رئیس اتحادیه مشاورین املاک کشور و تهران، گفت: وزیر صنعت و همچنین مسئولان دست‌اندرکار این موضوع اعلام کردند که سعی دارند 40 درصد قیمت مصالح ساختمانی را کاهش بدهند تا موجب کاهش قیمت واحد ساخته‌شده مسکونی شود.

حجم ویدیو: 10.77M | مدت زمان ویدیو: 00:05:33 دانلود ویدیو
کد خبر: 314851
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۱۱:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس جرجندی - مصطفی قلی‌خسروی، رئیس اتحادیه مشاورین املاک کشور و تهران، در حاشیه همایش روز ملی اصناف در سال همایش‌های صداوسیما درباره اعطای تسهیلات به مستاجران، به خبرنگار اقتصادی اعتمادآنلاین گفت: ابتدا باید از وزیر راه و شهرسازی و همچنین وزیر صنعت بابت نظارت و همکاری‌های مناسب با اتحادیه مشاوران املاک تشکر کرد. به رغم اینکه مسئولان در خصوص وضعیت مسکن مردم سیل‌زده در بعضی مناطق کشور دغدغه‌های زیادی دارند، اما تسهیلات مستاجران را هم مورد توجه قرار داده‌اند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کشور و تهران افزود: وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده برای رفع نیاز متقاضیان مسکن و تعدیل قیمت‌ها در بازار مسکن، 400 هزار واحد مسکونی خواهد ساخت و همچنین مدتی است که مسکن مهرهای مختلف را تکمیل کرده و به متقاضیان تحویل داده است. با توجه به تمام این شرایط و با راه‌اندازی طرح تسهیلات اجاره، شاهد ثبات و کاهش قیمت در امر خریدوفروش و اجاره مسکن خواهیم بود.

خسروی در پاسخ به این سوال که «اتحادیه املاک و وزارت راه برای کمک به وضعیت مستاجران و متعادل کردن قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها چه برنامه‌ای دارد»، گفت: در کشورهای پیشرفته دنیا آخرین قیمت اجاره، رهن و خریدوفروش مسکن را به‌ صورت آنلاین در یک سایت مشخص در اختیار همه قرار می‌دهند تا متقاضیان بتوانند به‌ راحتی برای خرید یا اجاره تصمیم بگیرند.

او در ادامه افزود: اتحادیه مشاوران املاک کشور قصد دارد با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت، سامانه ملی املاک و مستغلات را تقویت کند. این سامانه کمک می‌کند از هر طریقی، حتی تلفن همراه، بتوان آمار و اطلاعات مربوط به معاملات مسکن را رصد و پیگیری کرد.

خسروی در خصوص تخلفات صورت‌گرفته از سوی مشاوران املاک تصریح کرد: به‌هیچ‌وجه نمی‌پذیرم که مشاوران املاک خواهان افزایش قیمت مسکن یا اجاره‌بها باشند. اگر قیمت‌ها در بخش مسکن بالا برود، اتفاقی که خواهد افتاد این است که مشتریان و میزان معاملات صورت‌گرفته در این صنف کمتر خواهد شد و این به ضرر مشاوران املاک است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کشور و تهران در پایان گفت: امروزه بیش از 85 درصد مصالح ساختمانی به‌کاررفته در ساخت یک واحد مسکونی، تولید داخل است. وزیر صنعت و همچنین مسئولان دست‌اندرکار این موضوع اعلام کردند سعی دارند 40 درصد قیمت مصالح ساختمانی را کاهش بدهند تا موجب کاهش قیمت واحد ساخته‌شده مسکونی شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها