حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

به دلایل شخصی کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم نمی‌شوم/ مجلس آینده مقدمه دولت آینده است

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی با تبلیغات پررنگ نمی‌شود. مجلس باید در ماه‌های باقی‌مانده به رفع مشکلات مردم کمک کند. یکسری مسائل و مشکلات وجود دارد که عمدتاً با کار نظارتی رفع مشکل می‌شود.

به دلایل شخصی کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم نمی‌شوم/ مجلس آینده مقدمه دولت آینده است
کد خبر: 314855
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۱ ۱۸:۴۲:۲۱

اعتمادآنلاین| حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به‌ پیش بینی حضور مردم در عرصه انتخابات پرداخت و بیان کرد: مردم در انتخابات حضور گسترده‌ای خواهند داشت. به‌هرحال مجلس کاملاً در ارتباط با مردم عمل کرده است. حتی در رابطه انتقادی، هیچ مسئولی در کشور ما به‌اندازه یک نماینده خود را در معرض انتقاد قرار نمی‌دهد.

او تاکید کرد: نوع حضور نماینده‌ها در بین مردم بعضاً از حضور بخشداران و فرمانداران هم بیشتر است؛ لذا این ارتباط تنگاتنگ وجود دارد. مجلس هم جایگاه اساسی دارد؛ بنابراین بخشی از موضوع بستگی به رفتار جریان سیاسی و کاندیدا‌ها دارد. ولی من معتقدم مردم حتماً در انتخابات حضور خواهند یافت. چون مجلس آینده مجلس مهمی است، مقدمه دولت آینده است.

این نماینده مجلس در خصوص راهکار حضور پرشور مردم در انتخابات چیست؟، گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی با تبلیغات پررنگ نمی‌شود. مجلس باید در ماه‌های باقی‌مانده به رفع مشکلات مردم کمک کند. یکسری مسائل و مشکلات وجود دارد که عمدتاً با کار نظارتی رفع مشکل می‌شود. مجلس باید حضور جدی و عملیاتی داشته باشد که مردم، مجلس را به‌عنوان مرجع خود بدانند. این به حضور مردم کمک می‌کند در غیر این صورت تبلیغات صِرف اثر منفی می‌گذارد.

فلاحت پیشه در خصوص میزان موفقیت مجلس دهم در تحقق مطالبات مردم، تاکید کرد: مجلس دهم در حوزه نظارتی می‌توانست قوی‌تر عمل کند و در حال حاضر هم در سال آخر دلیلی ندارد ما وارد قانون‌گذاری‌های بی‌اثر شویم. مثل قانون‌گذاری برای مجلس و... که صورت گرفت، اما اشتباه بود. این اقدامات وقت مجلس را گرفت و نتیجه‌ای هم نداشت. اگر مجلس حوزه نظارتی خود را تقویت کند، هم به نفع خودِ مجلس و نماینده‌های وقت است هم به نفع جایگاه پارلمان در انتخابات آینده.

او در پایان گفت: در انتخابات مجلس یازدهم به دلایل شخصی کاندیدا نمی‌شوم.

منبع: پارسینه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها