کد خبر: 314862
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۰۷:۲۰:۰۱
| |

بالا بودن آهن خون چه عوارضی دارد؟

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افراد دارای میزان آهن بیش از حد در بدن‌شان با احتمال بیشتر ابتلا به دیابت و بیماری کبدی مواجه هستند.

بالا بودن آهن خون چه عوارضی دارد؟
کد خبر: 314862
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۰۷:۲۰:۰۱

اعتمادآنلاین| محققان دانشگاه ساوت‌استرالیا و دانشکده کالج امپریال انگلیس در مطالعه‌ای مشترک دریافتند افراد دارای میزان بالا آهن در مقابل ابتلا به کم‌خونی مصون هستند و کمتر در معرض ابتلا به کلسترول بالا قرار دارند، اما احتمال ابتلا آنها به بیماری کبدی، دیابت و عفونت‌های پوستی باکتریایی بیشتر است.

«ببن بنیامین»، عضو تیم تحقیق از دانشگاه ساوت استرالیا، در این‌باره می‌گوید: «ارتباط بین مازاد آهن و ریسک کمتر ابتلا به کلسترول بالا بسیار مهم است.»

او در ادامه می‌افزاید: «این یافته مسئله مهمی است چراکه کلسترول بالا فاکتور پرخطر اصلی ابتلا به بیماری قلبی-عروقی و سکته است و طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی سالانه موجب مرگ حدود 2/6 میلیون نفر در جهان می‌شود.»

این محققان همچنین دریافتند افراد دارای میزان بالا آهن بیشتر در معرض ابتلا به دیابت و عفونت پوستی باکتریایی قرار دارند. در سال 2015، 21 میلیون نفر دچار چنین عفونت پوستی ای شده بودند و 17 هزار نفر هم جان‌شان را از دست داده بودند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها