تکذیب صدور مجوزی برای گرفتن ورودی 5 هزار تومانی به روستای سریال (نون خ)

ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: هیچ روستا و شهری به شکل عام این چنین قاعده ای را ندارد که برای ورود شهروندان و گردشگران ورودی بگیرد. این موضوع قطعا از طریق خود مردم منطقه ایجاد شده و و با تصمیم سازمان مغایرت دارد. 

تکذیب صدور مجوزی برای گرفتن ورودی 5 هزار تومانی به روستای سریال (نون خ)
کد خبر: 314955
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۰۹:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ بعد از گذشت چند ماه از پخش سریال «نون خ» که در روستایی به نام پالنگان فیلم برداری شده بود شاهد افزایش ورود گردشگر به این روستا شدیم. آما اخباری که این روستا توسط گردشگران ورودی به پالنگان به دست ما رسیده حمایت از این دارد که هر گردشگری برای ورود به این روستا باید ورودی 5 هزار تومانی بدهد و جز این روستای «نون خ» از لحاظ امکانات بهداشتی و غذا نیز وضع مناسبی را ندارد.

«هیچ مجوزی به هیچ روستا یا شهری برای وضع این چنین قوانینی داده نشده است»

ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در پاسخ به این سوال که «روستای نون خ» بر اساس چه قوانینی از گردشگران ورودی می‌گیرد، بیان کرد: هیچی مجوزی به این روستا و یا هر روستا و شهر دیگری در کشور توسط سازمان مسراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری جهت گرفتن ورودی به آن شهر و روستا صادر نشده است.

وی در ادامه بیان کرد: هیچ مقرراتی ابلاغی سازمان میراث فرهنگی وجو ندارد که به مقاصد گردشگری در حد شهر و روستا و استان اجازه دهد برای خود ورودی بگیرند.

وی در ادامه تاکید کرد: اینکه گردشگران باید برای ورود به روستای پالنگان ورودی بدهند پیگیری خواهد شد و این موضوع را رد می‌کنیم.

وی در ادامه درباره شیوه شکایت گردشگران از امکانات گردشگری هر استانی بیان کرد: در هر استان اداره کل میراث فرهنگی و در هر شهر اداره میراث فرهنگی داریم که گردشگران می‌توانند هر گونه شکایتی دارند به این مراکز مراجعه کنند و همچنین از طریق سامانه جامع سفر و با تلفن 09629 می‌توانند همه روزه از طریق این سامانه شکایت خود را ثبت کنند.

تیموری در ادامه تاکید کرد: هیچ روستا و شهری به شکل عام این چنین قاعده ای را ندارد که برای ورود شهروندان و گردشگران ورودی بگیرد. این موضوع قطعا از طریق خود مردم منطقه ایجاد شده و و با تصمیم سازمان مغایرت دارد.

وی در ادامه بیان کرد: این موضوع را پیگیری و لغو خواهیم کرد.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها