معاون شهردار تهران تاکید کرد

آمار صحیحی از کودکان کار و خیابانی در تهران وجود ندارد

جوادی یگانه، معاون اجتماعی- فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه کودکان در کشور متولی واحدی ندارند، گفت: آمار دقیقی از کار کودک در تهران وجود ندارد.

آمار صحیحی از کودکان کار و خیابانی در تهران وجود ندارد
کد خبر: 314968
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۱۰:۲۲:۰۲

اعتمادآنلاین| ‌ جوادی یگانه، معاون اجتماعی- فرهنگی شهرداری تهران در مراسم روز جهانی مبارزه با کار کودک گفت: کودک کار عنوان درستی نیست در حقیقت روز مقابله با کار کودکان عنوان صحیحی است که باید مورد استفاده قرار گیرد. کودکان باید آموزش ببینند تا در دوران بزرگی وارد بازار کار شوند و کار کودکان در سنین پایین شیوه درستی نیست.

وی افزود: شهرداری به عنوان نهاد همکار با دستگاه‌های ذیربط در این موضوع با ایجاد مراکز پرتو و بهاران و در اختیار قرار دادن فضا و تجهیزات و همچنین ارائه آموزش‌های لازم با پدیده کار کودکان به عنوان یک واقعیت اجتماعی موجود مقابله می‌کند و در این مسیر تلاش می‌کند که این پدیده شوم را کاهش دهد.

وی ادامه داد: در خصوص تعداد کودکان فعال در حوزه کار می توان گفت که در تهران آمار درستی نداریم و از 14 هزار نفر این آمار اعلام می‌شود ولی دقیق نیست. البته اکثریت کودکان مشغول به کار در تهران تابعیت خارجی دارند. علت نبود آمار دقیق در این حوزه نیز این است که متأسفانه کودکان متولی واحدی ندارند.

وی تاکید کرد: باید به این موضوع توجه کنیم که هنگامی که وضعیت اقتصادی در کشور با مشکلات مواجه می‌شود، این موضوع باعث می‌شود که خانواده‌ها مجبور شوند کودکان خود را سر کار بگذارند. قطعاً توانمندسازی کودکان باعث خواهد شد که فعالیت آنها در سنین پایین کاهش پیدا کند. در مسیر دادن این آموزش‌ها در کنار سازمان‌های مردم‌نهاد خواهیم بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها