کد خبر: 314988
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۱۰:۴۶:۱۱
| |

سیداسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

لایحه جامع به انتخابات مجلس شورای اسلامی نمی‌رسد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: اگر این لایحه به انتخابات مجلس می‌رسید، بهتر بود، اما برای اینکه لایحه تبدیل به قانون شود، نیازمند مصوبه مجلس است.

لایحه جامع به انتخابات مجلس شورای اسلامی نمی‌رسد
کد خبر: 314988
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۱۰:۴۶:۱۱

اعتمادآنلاین| سیداسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به لایحه جامع انتخابات بیان کرد: این لایحه به عنوان یک لایحه کامل و جامعی بوده که حاصل سال ها تلاش کارشناسی و مدیریتی در مجموعه وزارت کشور و دولت است. لایحه جامع انتخابات سوم بهمن سال 97 در دولت تصویب و هشتم بهمن ماه در قالب لایحه یک فوریتی به مجلس ابلاغ شد و در دستور کار کمیسیون های مجلس قرار گرفت.

وی افزود: هم اکنون لایحه جامع انتخابات در کمیسیون های مجلس از جمله کمیسیون شوراها و کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در حال بررسی است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به این موضوع که لایحه جامع انتخابات جزء اولویت های دولت به شمار می رود، گفت: دولت به مجلس اعلام کرده است که این لایحه برای دولت بسیار اهمیت ویژه‌ای دارد و نمایندگان مجلس آن را در دستور کار خود قرار دهند تا تکلیف این لایحه هرچه سریعتر روشن شود.

وی بیان کرد:‌ اگر لایحه جامع انتخابات به تصویب برسد،‌ قطعا برگزاری انتخابات با نظام جدید و همراه با تغییرات عمده ای نسبت به قوانین بود. رویکرد این لایحه نسبت به انتخابات رویکرد جدید و مثبتی است که بسیاری از مطالبات مردم را می تواند پرداخت کند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: اگه این لایحه به انتخابات مجلس می رسید، بهتر بود، اما برای اینکه لایحه تبدیل به قانون شود، نیازمند مصوبه مجلس است و پس از تصویب مجلس، شورای نگهبان باید نظر نهایی را اعلام کند که اگر به تأیید برسد،‌لایحه برای ضمانت اجرایی تبدیل به قانون می‌شود و برای دست اندرکاران لازم الاجرا خواهد بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها