عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور:

تولیدکنندگان مرغ ضرر می‌دهند

برومند چهارآیین، عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران عنوان کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده گوشتی در مرغداری ها بین 7200 تا 7500 تومان معامله می شود که با توجه به افزایش هزینه های تولید، تولیدکنندگان روی هر کیلو مرغ حداقل دو هزار تومان ضرر و زیان می‌دهند.

تولیدکنندگان مرغ ضرر می‌دهند
کد خبر: 314999
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۱۱:۱۱:۱۶

اعتمادآنلاین| برومند چهارآیین، عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران با بیان اینکه تولیدکنندگان مرغ گوشتی از اواسط فروردین امسال متضرر هستند افزود: طبق بررسی‌های کارشناسی قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده گوشتی باید 9,500 تومان باشد تا تولیدکننده دچار ضرر و زیان نشود.

به گفته عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران، اکنون هر کیلوگرم گوشت مرغ با قیمتی حدود 11 هزار تومان به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

وی علت ضرر مرغداران را افزایش خطی تولید مرغ گوشتی، عدم دسترسی تولیدکنندگان به اطلاعات و آمار صحیح تولید، افزایش هزینه‌های تولید و کاهش نقدینگی تولیدکنندگان برشمرد و اظهار داشت: به طور حتم ادامه این روند نه تنها به نفع تولیدکنندگان نیست بلکه مصرف کنندگان متضرر اصلی این موضوع هستند زیرا با کاهش تولید باید این محصول را با نرخ‌های گران‌تری خریداری کنند.

رشد 3 برابری قیمت واکسن طیور طی چهارماه اخیر

عضو هیأت مدیره کانون سرسری مرغداران گوشتی ایران تصریح کرد: در چهار ماهه گذشته قیمت انواع واکسن‌های متداول مصرفی صنعت طیور سه برابر افزایش یافته که به دلیل الزامی بودن مصرف می‌تواند تولیدکنندگان را در تأمین این محصول با مشکل مواجه سازد.

وی گفت: همچنین طی این مدت قیمت اسیدآمینه‌های ضروری مصرفی طیور نیز از جمله لیزین و متیونین در هر کیلوگرم از بین 7 تا 10 هزارتومان به 70 تا 80 هز ارتومان رسیده است که افزایش قیمت تولید را باعث شده است.

طبق آمارها در سال 97 نزدیک به دو میلیون و 333 تن گوشت مرغ در کشور تولید شد به طوری که سرانه مصرف به بیش از 27 کیلوگرم رسیده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها