ابراهیم درستی، نماینده وزیر صنعت در اتاق اصناف ایران، در گفت‌وگوی ویدئویی با «اعتمادآنلاین»:

درهای وزارت صنعت به روی تمام اصناف باز است/ آمادگی واگذاری امور به اصناف با جلب اعتماد وزارت صنعت/ 95 درصد گوشی‌های موبایل وارداتی و وابسته به نرخ ارز است/ اکثر موبایل‌های توقیفی در گمرک ترخیص و وارد بازار شده است

ابراهیم درستی، نماینده وزیر صنعت در اتاق اصناف ایران، گفت: درهای وزارت صنعت، معدن و تجارت همیشه به روی تمام اصناف، برای اعلام نظر و طرح خواسته‌هایشان، باز است.

حجم ویدیو: 9.18M | مدت زمان ویدیو: 00:04:40 دانلود ویدیو
کد خبر: 315046
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس جرجندی - ابراهیم درستی، نماینده وزیر صنعت در اتاق اصناف ایران و رئیس اتحادیه صوت‌وتصویر و موبایل ایران، در حاشیه همایش روز ملی اصناف در سالن همایش‌های صداوسیما، درباره میزان تعامل وزارت صمت با اتاق اصناف به خبرنگار اقتصادی اعتمادآنلاین گفت: ضمن تبریک روز اصناف به تمام صنوف کشور، به‌ جرات می‌گوییم شرایطی که آقای رضا رحمانی وزیر صنعت و معاونان ایشان در تعامل با اتاق اصناف به وجود آوردند، در هیچ دوره‌ای نبوده است. درهای وزارت صنعت، معدن و تجارت همیشه به روی تمام اصناف، برای اعلام نظر و طرح خواسته‌هایشان، باز است.

نماینده وزیر صنعت در اتاق اصناف افزود: وزیر صنعت به‌ تمامی اصناف پیامی داده‌اند و آن این است که اگر اصناف بتوانند اعتماد وزارت صنعت را جلب کنند، این وزارتخانه آمادگی دارد بسیاری از کارهایی را که بر عهده وزارت صمت بوده به اصناف بسپارد.

رئیس اتحادیه صوت‌وتصویر و موبایل در پاسخ به این سوال که «آیا اتحادیه صوت‌وتصویر و موبایل توانسته با ترخیص گوشی‌های موجود در گمرک بازار موبایل را متعادل کند یا خیر»، گفت: باید این موضوع را در نظر گرفت که وقتی 95 درصد تلفن‌های همراه در کشور وارداتی است، یعنی قیمت‌های این موبایل‌ها در بازار وابسته به نرخ ارز است. واردات تلفن همراه، چه به‌ صورت گوشی موبایل مسافری و چه به‌ صورت شرکتی، بر مبنای نرخ ارز است و همین تغییر و تحولات و افزایش نرخ ارز بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد.

درستی افزود: موضوع دیگری که بر قیمت موبایل تاثیر می‌گذارد، تامین موبایل برای مصرف داخل کشور است که می‌تواند با تامین درست این کالا قیمت‌ها را کنترل کرد.

نماینده وزیر صنعت در ادامه گفت: اکثر گوشی‌های تلفن همراهی که در گمرک بود وارد بازار شده است. فقط بخش کوچکی از آن هنوز در گمرک باقی مانده که ممکن است مشکل جریمه‌ای از سوی قوه قضاییه داشته باشد و واردکننده هنوز جریمه آن را پرداخت نکرده باشد.

درستی در پایان درباره گوشی موبایل مسافری گفت: واردات گوشی مسافری هیچ مشکلی ندارد و هر مسافر خارجی می‌تواند تنها یک موبایل وارد کند. موضوع واردات موبایل در هماهنگی کامل با نیروی انتظامی و گمرک قرار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها