نشست خبری مشترک بولتون و نتانیاهو برگزار شد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک نشست خبری مشترک بار دیگر به اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

نشست خبری مشترک بولتون و نتانیاهو برگزار شد
کد خبر: 315050
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۱۲:۳۰:۲۶

اعتمادآنلاین| «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید که به فلسطین اشغالی سفر کرده، در یک نشست خبری مشترک علیه ایران موضع‌گیری کردند.

نتانیاهو در این نشست که در قدس اشغالی برگزار شد، ادعا کرد: «ایران از منابعی که پس از توافق هسه‌ای به دست آورد، برای تهدید کشورهای منطقه استفاده کرده است.»

او بار دیگر ایران را عامل بی‌ثباتی در منطقه غرب آسیا توصیف کرد و گفت امیدوار است گفت‌وگوهایش با بولتون به تقویت هرچه بیشتر روابط تل‌آویو و واشنگتن منجر شود.

در ادامه این نشست خبری، بولتون بر اهمیت روابط آمریکا با رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت امیدوار است در این «برهه مهم» رابطه دو طرف بیش از پیش تحکیم شود.

هدف از سفر بولتون به فلسطین اشغالی شرکت در نشست سه‌جانبه‌ای است که قرار است با حضور او، «معیر بن شبات» مشاور امنیتی نتانیاهو و «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه در قدس اشغالی برگزار شود. نتانیاهو و بولتون در نشست خبری هدف از این دیدار را بحث درباره سوریه عنوان کردند.

بولتون در بخشی از صحبت‌هایش در مورد روابط واشنگتن و تل‌آویو گفت: «نباید تردیدی باشد که در دوره رهبری نخست‌وزیر نتانیاهو و رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ، رابطه امنیتی ایالات متحده و اسرائیل قدرتمندتر از هر زمان دیگری است. تنها رهبران قدرتمند هستند که می‌توانند تعهدات قوی داشته باشند. این دولت اورشلیم (قدس) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته، سفارت خود را به اینجا منتقل کرده، حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان (اشغالی) را به رسمیت شناخته و همکاری‌های نظامی میان دو طرف را به سطحی تازه رسانده است.»

او گفت روابط نزدیک نتانیاهو با ترامپ و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه شانس اینکه سه طرف بتوانند در دیدار خود در مورد موضوعات مختلف امنیتی به توافقاتی دست یابند، را افزایش می‌دهد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه با متهم کردن ایران به تلاش برای ساخت تسلیحات اتمی، ارسال سلاح و تجهیزات جنگی پیشرفته به مناطق مختلف غرب آسیا و تهدید رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، برای اشاره به نام خلیج فارس از نامی مجعول استفاده کرده و سپس گفت: «این‌ها نشانه‌های ملتی نیست که به دنبال صلح باشد.»

او افزود: «نه ایران و نه هیچ کشور ستیزه‌جوی دیگری، نباید احتیاط و خویشتنداری ایالات متحده را حاکی از ضعف تفسیر کند. هیچ کس به آن‌ها مجوز شکار در خاورمیانه نداده است. همانطور که رئیس‌جمهور ترامپ روز جمعه گفت، ارتش ما احیا شده و آماده اقدام است و با فاصله زیاد از دیگران، بهترین در جهان است. تحریم‌ها در حال آسیب زدن است و دیشب مقدار آن‌ها بیشتر هم شد. ایران هرگز به تسلیحات هسته‌ای دست نخواهد یافت، نه علیه ایالات متحده و نه علیه جهان.»

بولتون با اشاره به توییت شب گذشته ترامپ که گفت حمله نظامی به ایران را لغو نکرده و صرفا فعلا جلوی آن را گرفته است، گفت: «انتظار داریم دور تازه تحریم‌ها که رئیس‌جمهور ترامپ هم به آن اشاره کرد و از چند هفته پیش در حال آماده‌سازی است، روز دوشنبه اعلام عمومی اعلام شود. آماده باشید.»

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها