کد خبر: 315096
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۱۳:۵۸:۳۶
| |

پوتین:

ترامپ مستقل تصمیم می‌گیرد اما خیلی کارها را هم نمی‌تواند انجام دهد

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد «دونالد ترامپ» تصمیماتش را به صورت یکجانبه می‌گیرد و بنابراین نمی‌تواند کار زیادی از پیش ببرد.

ترامپ مستقل تصمیم می‌گیرد اما خیلی کارها را هم نمی‌تواند انجام دهد
کد خبر: 315096
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۱۳:۵۸:۳۶

اعتمادآنلاین| «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه با انتقاد از رویکرد یکجانبه آمریکا در عرصه سیاست خارجی گفت: «دونالد ترامپ تصمیماتش را مستقلا اتخاذ می‌کند و به همین دلیل نمی‌تواند چیزهایی زیادی انجام دهد.»

او ی تاکید کرد این مساله نشان‌دهنده این است که «سیستم سیاسی ایالات متحده چگونه کار می‌کند...»

او افزود: «بگذارید آمریکا برای خودش تصمیم بگیرد، اینکه به توسعه روابط با روسیه نیاز دارد یا نه(به خودشان مربوط است) اگر نیاز ندارد ما منتظر می‌مانیم تا آماده شوند.»

پوتین که با شبکه «ان تی وی» مصاحبه می‌کرد اضافه کرد: امکان توسعه روابط دولت ترامپ با روسیه کم است چرا که سیستم سیاسی آمریکا اجازه نمی‌دهد، هرچند که به اراده سیاسی وی(ترامپ) نیز بستگی دارد.

با این حال پوتین متذکر شد که هر دو طرف روسیه و آمریکا علاقمند به گفت‌وگو هستند، اما تلاش برای دستیابی به اهداف از طریق زور میسر نیست. حتما گفت وگو نیاز است؛ آنها ایده خودشان را دارند اینکه چگونه مسائل باید حل شود و ما هم ایده خودمان را داریم و بدون گفت‌وگو غیرممکن است که به یک زمینه مشترک برسیم. بنابراین به محض اینکه آنها آماده باشند، ما خوشحال خواهیم شد تا این روابط را توسعه دهیم.

پوتین تحریم‌های متعدد دولت کنونی آمریکا را عامل اصلی وخامت روابط واشنگتن و مسکو دانست اما ابرازی امیدواری کرد دو طرف بتوانند روابط خود را به وضعیت باثبات‌تری برگردانند.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین افزود: «ما واقعا امیدواریم که عقل سلیم در نهایت موفق ‌شود. این شامل تمام شرکای ما از جمله همکاران آمریکایی نیز می‌شود... ما می‌توانیم در چارچوب نشست آتی گروه 20 به تصمیماتی برسیم که سازنده باشد و شرایط پایدار لازم برای همکاری اقتصادی را فراهم کند».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها