ترامپ باز هم عربستان سعودی را تحقیر کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد عربستان باید هزینه‌های محافظت از خود را پرداخت کند.

ترامپ باز هم عربستان سعودی را تحقیر کرد
کد خبر: 315207
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ۰۸:۲۷:۰۶

اعتمادآنلاین| «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه ان‌بی‌سی اعلام کرد که آمریکا باید از عربستان پول بگیرد، چرا که کشور ثروتمندی است.

ترامپ گفت: محافظت از عربستان سعودی در ازای دریافت پول یکی از دلایل حضور آمریکا در غرب آسیا است و بر خلاف گذشته که واشنگتن در قبال این حفاظت چیزی دریافت نمی‌کرد، اما اکنون از این محافظت نفع مالی می‌برد و عربستان سعودی 400 میلیارد دلار از ما خرید می‌کند.

او در ادامه به محتوای گفتگوی تلفنی خود با بن سلمان ولیعهد سعودی اشاره کرد و گفت: من با ولیعهد سعودی صحبت کردم. گفتگوی فوق‌العاده‌ای داشتیم. من گفتم این عملیات بسیار گرانی است. شما و دیگر کشورهایی که از آن‌ها محافظت می‌کنیم، باید پول بدهید. او قبول کرد.

ترامپ سپس از پاسخ به سوال مجری درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد عربستانی و همچنین آثار حملات عربستان به یمن امتناع کرد و مسئله یمن را به گردن ایران انداخت.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه مدعی شد که مقصر اوضاع فعلی در یمن ایران است، ترامپ گفت: اگر دقت کنید، ایران است که به یمن می‌رود. آن‌ها شروع می‌کنند به عربستان سعودی موشک شلیک می‌کنند. عربستان سعودی باید از خودش محافظت کند. بحث یک میلیون شغل، یا بیشتر است. آن‌ها خریدهای کلانی می‌کنند، 150 میلیارد دلار تجهیزات، که ما آن‌ها را استفاده می‌کنیم. برخلاف بقیه کشورها که پول ندارند و ما باید برای همه‌چیز به آن‌ها کمک هزینه بدهیم، عربستان سعودی خریدار کلان محصولات آمریکایی است.

او در ادامه مدعی شد که ایران روزانه افراد زیادی را می‌کشد و اگر آمریکا به عربستان سعودی سلاح نفروشد، آنها از روسیه و چین سلاح تهیه می کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها