معاون سازمان برنامه:

حتی یک ریال از بانک مرکزی و بانک‌ها استقراض نکردیم

معاون سازمان برنامه بابیان اینکه پارسال از بانکهای دولتی و خصوصی و بانک مرکزی حتی یک ریال هم استقراض نکردیم، گفت: امسال نیز همین روند ادامه خواهد یافت. حمید پورمحمدی صبح امروز در مراسم امضای تفاهم نامه تأمین مالی 3000 میلیارد تومانی کمک به مناطق سیل زده میان بانک‌ها و سازمان برنامه و بودجه گفت:

حتی یک ریال از بانک مرکزی و بانک‌ها استقراض نکردیم
کد خبر: 315254
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ۰۹:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ معاون سازمان برنامه بابیان اینکه پارسال از بانکهای دولتی و خصوصی و بانک مرکزی حتی یک ریال هم استقراض نکردیم، گفت: امسال نیز همین روند ادامه خواهد یافت. حمید پورمحمدی صبح امروز در مراسم امضای تفاهم نامه تأمین مالی 3000 میلیارد تومانی کمک به مناطق سیل زده میان بانک‌ها و سازمان برنامه و بودجه گفت: بانک‌ها اولین گروهی بودند که به صورت خودجوش در مناطق سیل زده حضور یافتند و در جلسه مشترکی بین بانک‌های دولتی و خصوصی منابعی برای این کار در نظر گرفته شد.

وی افزود: منابع دولتی برای بازسازی سیل محدود است و بنابراین از بانک‌ها کمک گرفته و قرار شد تا اصل و سود این وام‌ها برای بازسازی مناطق سیل زده در قالب بودجه سنواتی بازپرداخت شود.

به گفته پورمحمدی، هفده بانک در این حوزه فعال شده اند و سهم هر بانک مشخص است، بر این اساس بانک ملی300 میلیارد تومان، بانک کشاورزی 200 میلیارد تومان، هر یک از بانک‌های سپه، تجارت، ملت و صادرات 225 میلیارد تومان، هر یک از بانک‌های رفاه، صنعت و معدن، توسعه صادرات، توسعه تعاون، سینا، اقتصادنوین، کارآفرین و سامان 100 میلیارد تومان، هر یک از بانک‌های پارسیان و پاسارگاد 300 میلیارد تومان و بانک آینده 200 میلیارد تومان برای بازسازی مناطق سیل زده پرداخت می‌کنند.

وی افزود: اعتقاد داریم که نباید به بانک‌ها تسهیلات تکلیفی داد، اما در موضوع بازسازی مناطق سیل زده خود بانک‌ها پیشگام شدند. وی با بیان اینکه سال قبل از بانکهای دولتی و خصوصی و بانک مرکزی یک ریال هم استقراض نکردیم، گفت: علیرغم اینکه سال سختی را پشت سر گذاشتیم، اما یک ریال از بانکها استقراض نکریم و پایه پولی را افزایش ندادیم. امسال نیز همین روند ادامه خواهد یافت.

همچنین محمدرضا حسین زاده، رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی نیز در این نشست گفت: نظام بانکی علیرغم اینکه همواره به طور غیرمنصفانه در آماج حملات قرار می‌گیرد؛ اما در بزنگاهی همچون سیل اخیر، به مسئولیت خود عمل کردند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها