دستیار ویژه وزیر صنعت اعلام کرد؛

32 میلیارد دلار صادرات کالا و خدمات به 15 کشور همسایه

صادق نجفی، مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صنعت با اشاره به برنامه های این وزارتخانه در مسیر توسعه صادرات غیرنفتی، گفت: هدفگذاری 32 میلیارد دلاری صادرات کالا و خدمات به 15 کشور همسایه و نزدیک را امسال در برنامه کاری پیش بینی کرده ایم.

32 میلیارد دلار صادرات کالا و خدمات به 15 کشور همسایه
کد خبر: 315264
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ۰۹:۲۴:۲۲

اعتمادآنلاین| صادق نجفی، مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صنعت در دیدار با اعضای فراکسیون مناطق آزاد، حمایت از صادرات واحدهای تولیدی صادرات گرا را برنامه دیگر این وزارتخانه در سال رونق تولید بیان کرد.

مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی بدون ثبت سفارش در مناطق آزاد را در دستور کار داریم.


نجفی در پایان اضافه کرد: در همین راستا توانمند سازی و توسعه بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط(SME)ها با هدف افزایش صادرات غیرنفتی این واحدها از طریق کنسرسیوم‌های صادراتی دیگر برنامه وزارت صمت در سال تحقق رونق تولید خواهد بود.

پیش از این رضا رحمانی وزیر صنعت در نشستی با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حوزه بازرگانی طبق برنامه طراحی شده رصد دقیق زنجیره تولید تا عرضه در دستور کار قرار دارد و هم اکنون با سامانه هایی همچون «افق» و «سیستم جامع انبارها» سعی می کنیم، نظم بهتری به شبکه توزیع کشور ببخشیم.

وی اظهار داشت: در بخش معدن تحول بزرگی در پیش است و به نوعی در این بخش هم دنبال تحقق «نهضت معدنی» در سطح کشور هستیم.


رحمانی خاطرنشان کرد: علیرغم همه کارشکنی ها و محدودیت های موجود بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان پروژه صنعتی و معدنی آماده افتتاح در کشور وجود دارند که مراحل آخر ورود به عرصه تولید را طی می کنند.

وزیر صنعت با اشاره به مسایل مرتبط با خودروسازی کشور گفت: پیگیری ها و اقدامات انجام گرفته در حوزه خودروسازی به شکل روزانه در حال رصد است و با لحاظ امکانات موجود قدم های خوبی برای تثبیت بازار این محصولات این صنعت برداشته شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها