کد خبر: 315359
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ۱۱:۴۸:۰۵
| |

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

بررسی شبهات ایجاد شده در انتخاب رئیس کمیسیون اصل 90 در هیئت رئیسه

علی لاریجانی، رئیس مجلس گفت: شکایت آقای تجری و شبهات ایجاد شده در انتخاب رئیس کمیسیون اصل 90 هیئت رئیسه بررسی می‌شود.

بررسی شبهات ایجاد شده در انتخاب رئیس کمیسیون اصل 90 در هیئت رئیسه
کد خبر: 315359
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ۱۱:۴۸:۰۵

اعتمادآنلاین| فرهاد تجری عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه 3تیر) قوه‌مقننه، در تذکر آئین‌نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس بیان کرد: دوربین‌ها را نگاه کنید، همکاران نماینده در صحن نیز مستحضر هستند علیرغم اینکه شما اعلام کردید گلدان‌ها و برگه‌های تعرفه رأی را بیاورند این موضوع با تأخیر زیادی انجام شد.

وی افزود: در زمان جمع آوری آراء انتخاب رئیس کمیسیون اصل 90 مجددا علی‌رغم اینکه نمایندگان رأی دادند برخی همکاران رأی تجری را از آنها می‌گرفتند و خط می‌زدند به همین دلیل آراء باطله حدود 50 رأی است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه نمایندگان تصور می کردند افرادی که رأی آنها را دریافت می‌کنند در گلدان می‌اندازند اما آنها را خط می زدند، ادامه داد: نسبت به نحوه رأی‌گیری انتخاب هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 اعتراض دارم، بالغ بر 130 رأی داشتم که به دلیل تعلل مورد سوءاستفاده قرار گرفت و این نتیجه رقم خورد.

تجری تصریح کرد: درخواست دارم هیات رئیسه از آراء همکاران صیانت کند، امروز این صیانت صورت نگرفت، هیات رئیسه این موضوع را بررسی و نتیجه آن را اعلام کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده قصر‌شیرین در مجلس اظهار داشت: این مشکل در برخی از رأی گیری‌ها صورت می‌گیرد و افراد رأی خود را در اختیار فرد دیگری قرار می‌دهند.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه این مشکل باید یک بار برای همیشه برطرف شود، اضافه کرد: در کمیسیون آئین‌نامه داخلی پارلمان رأی‌گیری الکترونیک مطرح شد که علی‌رغم سرعت بالا و صحیح بودن آراء لازم را کسب نکرد، روش قدیمی رأی‌گیری وقت‌گیر است و شبهاتی که آقای تجری مطرح کردند پیش می آید.

لاریجانی با بیان اینکه کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس یک بار دیگر موضوع رأی‌گیری الکترونیک در جلسه علنی را مورد بررسی قرار داد تا رأی اعتماد به وزرای دولت نیز به صورت الکترونیک انجام شود،گفت: شکایت آقای تجری در هیات رئیسه بررسی می‌شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها