برنی سندرز خبر داد:

بخشش 1/6 تریلیون دلار بدهی دانشجویان آمریکایی در ازای افزایش مالیات بورس وال‌استریت

برنی سندرز می‌خواهد از طریق افزایش مالیات پولدارها، بیش از 45 میلیون دانشجوی کنونی و سابق آمریکا را از شر بدهی وام‌های دانشجویی خلاص کند.

بخشش 1/6 تریلیون دلار بدهی دانشجویان آمریکایی در ازای افزایش مالیات بورس وال‌استریت
کد خبر: 315365
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ۱۲:۵۵:۴۶

اعتمادآنلاین| «برنی سندرز» سناتور مستقل ایالت «ورمونت» آمریکا و یکی از نامزدهای پیشتاز حزب دموکرات برای رقابت احتمالی با ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، امروز(دوشنبه) طرح بلندپروازانه و جنجالی خود را برای بخشش بدهی وام دانشجویان آمریکایی ارایه خواهد کرد.

سندرز امروز با همراهی «ایلهان عمر» نخستین نماینده زن مسلمان کنگره آمریکا طرح «دانشگاه برای همه» را رونمایی خواهد کرد.

در قالب این طرح بدهی کنونی بیش از 1/6 تریلیون دلاری 45 میلیون دانشجوی کنونی و سابق آمریکایی بخشوده خواهد شد. این مبلغ قرار است با افزایش نیم درصدی (پنجاه سنت در برابر هر 100 دلار درآمد) مالیات بردرآمد معاملات بورس وال استریت آمریکا محقق شود.

پیش‌بینی می‌شود در صورت افزایش نیم درصدی مالیات بر بورس وال استریت درآمدی 2/4 تریلیون دلاری (طی 10 سال آتی) نصیب دولت فدرال شود و از راه کسب این درآمد قرار است سندرز وعده بخشش 1/6 تریلیون دلار بدهی وام‌های دانشجویی 45 میلیون شهروند آمریکایی را کنار ترویج آموزش رایگان و کاهش هزینه‌های شهریه دانشگاه‌های خصوصی آمریکا تامین کند.

سندرز پیشتر نیز ایده‌هایی برای بخششس بدهی‌های دانشجویی و ترویج آموزش رایگان در آمریکا ارایه داده است اما به نظر می‌رسد او طرح کامل خود در این زمینه را در این دوره از انتخابات ارایه خواهد داد و ممکن است بسیاری از جوانان و طیف طبقه متوسط و کم‌درآمد بدون در نظر گرفتن سلیقه‌های حزبی به این طرح او جذب شوند.

مساله وام‌های دانشجویی طی دهه‌های گذشته یکی از مورد بحث‌ترین موضوعات اجتماعی و اقتصادی در آمریکا بوده است و به طور عمومی قالب دانشجویان در آمریکا وقتی تحصیلات خود را به پایان می‌رسانند به واسطه هزینه‌های تحصیلی‌شان که از راه وام تامین شده، باید سال‌ها کار کرده و بدهی بپردازند.

منبع: عصرایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها