گزارش پیش‌بازی آمریکا و اسپانیا

معمای قدرت خط دفاع و سنگربان آمریکا

آلیسا نایر در این تورنمنت یا گل خواهد خورد یا دروازه تیم ملی آمریکا را نجات خواهد داد. هیچ‌کدام اینها هنوز اتفاق نیفتاده است، اما در بازی امروز مقابل اسپانیا هر دو احتمال وجود دارد.

معمای قدرت خط دفاع و سنگربان آمریکا
کد خبر: 315404
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- تیم ملی آمریکا به عنوان قوی‌ترین تیم فوتبال زنان وارد جام‌جهانی شد و در سه بازی مرحله گروهی با بردهای پرگل نشان داد بخت اول قهرمانی است. این تیم با حضور ستاره‌ای مانند الکس مورگان که با پنج گلِ زده خانم گل جام‌جهانی است و همراهی کارلی لوید، بازیکن باهوش و خلاق، در خط حمله غیرقابل مهار به نظر می‌رسد، اما آنچه در مورد آمریکا نمی‌دانیم کیفیت خط دفاع این تیم است. آمریکا تا به حال در جام 2019 مقابل حریف قدرتمند قرار نگرفته است تا قدرت دفاعی‌اش محک بخورد.

آلیسا نایر بازیکنی نیست که در مورد خودش زیاد حرف بزند. به همین دلیل وقتی یک خبرنگار از لوید پرسید که دنیا باید درباره دروازه‌بان اول آمریکا چه چیزی بداند، در پاسخ گفت: «فکر می‌کنم آلیسا نایر نمی‌خواهد کسی در مورد او چیزی بداند.»

در طول دو دهه گذشته این نخستین تورنمنت بزرگی است که نام دروازه‌بان آمریکا در آن بریانا اسکوری یا هوپ سولو نیست. حتی با وجود خجالتی بودن نایر، او بالاخره از حاشیه به متن خواهد آمد و سایه سولو و اسکوری را کنار خواهد زد.

آلیسا نایر در این تورنمنت یا گل خواهد خورد یا دروازه تیم ملی آمریکا را نجات خواهد داد. هیچ‌کدام اینها هنوز اتفاق نیفتاده است، اما در بازی امروز مقابل اسپانیا هر دو احتمال وجود دارد. سوئد قرار بود حریف سرسخت آمریکا باشد و این تیم را محک بزند اما این اتفاق رخ نداد. جریان اسپانیا اما کاملاً متفاوت است.

اسپانیا در این تورنمنت خط حمله چندان قوی‌ای ندارد و تعداد گل زده این تیم پایین است. اما اگر امروز خط حمله این تیم متفاوت از بازی‌های قبل باشد، آنها می‌توانند برای نایر خطر جدی‌‌ای محسوب شوند.

تنها باخت اسپانیا در جام‌جهانی با یک گل در مقابل آلمان بود. تیم جوانان زیر17 سال و زیر 20 سال اسپانیا در جام‌جهانی فینالیست شده و آنها امیدوارند تیم بزرگسالان حتی نتیجه بهتری به دست آورد.

چیزی که اسپانیا را از دیگر تیم‌ها متمایز می‌کند این است که آنها، چه در تیم زنان و چه در تیم مردان، در تمام رده‌های سنی به تیکی تاکا وفادارند و از تاکتیک‌های دیگر کمتر استفاده می‌کنند.

آمریکایی‌ها ماه ژانویه در بازی دوستانه اسپانیا را با نتیجه یک بر صفر شکست دادند. همین پیروزی کمرنگ نشان می‌دهد که آنها نمی‌توانند در مورد شکست اسپانیا مطمئن باشند.

در مقابل، شکست تیم آمریکا برای اسپانیا ساده‌تر به نظر می‌رسد زیرا آنها در مقابل تیم‌های بزرگ همواره دفاع شکننده‌ای داشته‌اند و الیسا نایر هنوز در این تورنمنت محک جدی نخورده است.

پس از دو دروازه‌بان قوی و مطمئن حالا اعتمادبه‌نفس نایر زیر ذره‌بین هواداران است. اسکوری دروازه‌بان سابق تیم ملی آمریکا ماه آوریل در مصاحبه با گاردین گفت: «نایر به شدت بااستعداد و ورزشکاری قوی است، اما پرسش جدی درباره او این است که در شرایط سخت و استرس‌زا چه نمایشی خواهد داشت. ما هنوز این را نمی‌دانیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها