کد خبر: 315412
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ۱۸:۵۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید

استانبول چگونه به مخالفان اردوغان رسید؟

پس از شمارش بیش از 95 درصد آرا در انتخابات شورای شهر استانبول،‌ اکرم امام‌اوغلو، نامزد حزب مخالف دولت ترکیه، با کسب 53/6 درصد کل آرا پیشتاز این انتخابات شد.

حجم ویدیو: 2.59M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 دانلود ویدیو
کد خبر: 315412
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ۱۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پس از شمارش بیش از 95 درصد آرا در انتخابات شورای شهر استانبول،‌ اکرم امام‌اوغلو، نامزد حزب مخالف دولت ترکیه، با کسب 53/6 درصد کل آرا پیشتاز این انتخابات شد.

بن‌علی ییلدیریم، نامزد حزب حاکم عدالت و توسعه و کاندیدای ائتلاف جمهور، پیروزی رقیب خود در این انتخابات را به او تبریک گفته است.

پیش از این شورای عالی انتخابات ترکیه با پذیرفتن اعتراض حزب حاکم به نتیجه انتخابات قبلی در استانبول، حکم به برگزاری دوباره این انتخابات داده بود.

اهمیت پیروزی در انتخابات شهرداری استانبول تا آنجاست که سیاستمداران ترک گفته‌اند: «هر که انتخابات استانبول را ببرد، ترکیه را فتح کرده است.»

مراد یتکین، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی اهل استانبول، پیش از برگزاری انتخابات درباره پیروزی حزب رقیب دولت گفته بود: این پیروزی به آغازِ افول حزب عدالت و توسعه و نیز خود اردوغان تعبیر خواهد شد، چرا که رئیس‌جمهوری ترکیه این رای‌گیری را مساله بقا نامیده است.

به باور یتکین یکی دیگر از پیامدهای پیروزی امام‌اوغلو می‌تواند برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام، یعنی پیش از انتخابات پیش‌بینی‌شده برای سال 2023، باشد.

حلال کاپلان، روزنامه‌نگار طرفدار دولت، می‌گوید امام‌اوغلو تلاش می‌کند همان شیوه‌ای را به کار برد که حزب عدالت و توسعه و اردوغان برای رسیدن به قدرت از آن استفاده کرده بودند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها