کد خبر: 315424
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ۱۴:۲۰:۰۰
| |

فرهاد تجری، کاندیدای ریاست کمیسیون اصل نود مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

داود محمدی و پورمختار آرای نمایندگان برای انتخاب رئیس کمیسیون اصل نود را خط زدند/ تعداد آرای خط‌خورده بیش از 60 رای است/ برای انتخاباتی که تنها یک کاندیدا دارد 60 رای باطله توجیه‌پذیر نیست

فرهاد تجری، کاندیدای ریاست کمیسیون اصل نود، از مدیریت هیات‌رئیسه مجلس هنگام رای‌گیری برای انتخاب رئیس کمیسیون اصل انتقاد کرد و گفت: داود محمدی و پورمختار برگه‌های نمایندگانی را که به من رای داده بودند می‌گرفتند و خط می‌زدند.

داود محمدی و پورمختار آرای نمایندگان برای انتخاب رئیس کمیسیون اصل نود را خط زدند/ تعداد آرای خط‌خورده بیش از 60 رای است/ برای انتخاباتی که تنها یک کاندیدا دارد 60 رای باطله توجیه‌پذیر نیست
کد خبر: 315424
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ۱۴:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| صبح امروز انتخاب رئیس کمیسیون اصل نود در دستور کار نمایندگان بود. فرهاد تجری تنها کاندیدایی بود که از سوی هیات‌رئیسه مجلس برای ریاست کمیسیون اصل نود به صحن معرفی شد، اما در نهایت از 181 رای اخذشده، 81 رای کسب کرد و نتوانست به ریاست کمیسیون اصل 90 مجلس برسد.

تعداد بالای آرای باطله این انتخابات، اعتراض نماینده قصر شیرین را در صحن علنی مجلس به دنبال داشت و علی لاریجانی رئیس مجلس دستور داد شکایت تجری در هیات‌رئیسه بررسی ‌شود.

فرهاد تجری، نماینده قصر شیرین و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، درباره حواشی انتخاب رئیس کمیسیون اصل 90 در صحن علنی مجلس، گفت: امروز زمان انتخاب رئیس کمیسیون اصل نود در مجلس بود و طبق روال گذشته وقتی یک نفر معرفی می‌شود تعرفه‌ها توزیع و سپس جمع می‌شود.

او تاکید کرد: آقای محمدی که برای ریاست کمیسیون اصل نود حذف شده بود، به همراه پورمختار و افرادی دیگر اقدام به جمع‌آوری آرای سفید نمایندگان کردند. بسیاری از نمایندگان فکر می‌کردند این اقدام به نفع من است و در جهت نوشتن نام بنده آرای سفید جمع می‌شود. زمانی که متوجه شدند قضیه این‌طور نیست رفتند برگه‌ها را پس بگیرند، اما آقای محمدی حاضر نشد برگه‌ها را برگرداند. مصادیقی هم هست که اگر لازم شد اعلام می‌کنم.

این نماینده مجلس ادامه داد: گلدان‌های جمع‌آوری رای را هم دیر آوردند و همین اقدام موجب شد آقایان داود محمدی و پورمختار آرای نوشته‌شده نمایندگان را جمع کنند که یا این آرا را در صندوق نریخته‌اند یا آرا را خط زده‌ و به صندوق‌ها انداخته‌اند. به همین دلیل تعداد آرای خط‌خورده بیش از 60 رای است.

تجری گفت: برای انتخاباتی که تنها یک کاندیدا دارد 60 رای باطله توجیه‌پذیر نیست، چون در انتخاباتی که باید یک نفر را انتخاب کنند یا برگه سفید می‌اندازند یا اسم فرد را می‌نویسند. بنابراین از حسن نیت همکاران سوء‌استفاده کردند یا به زور برگه آنها را خط زدند و این موجب کاهش رای بنده شد.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: امیدوارم هیات‌رئیسه مجلس گوش شنوایی داشته باشد و به این موضوع رسیدگی کند.

او گفت: آقایان محمدی و پورمختار به همراه تعدادی از نمایندگان که هم‌فکرشان بودند این کارها را انجام دادند. فیلم‌های این اقدام در دسترس است و امیدوارم هیات‌رئیسه این موضوع را بررسی کند. ما اعتماد کردیم و قصور هیات‌رئیسه در این میان مشخص بود، چون گلدان‌ها را با تاخیر آوردند و نمایندگان فکر نمی‌کردند که آرای‌شان را بگیرند و خط بزنند.

تجری تاکید کرد: باید تخلفات آقایان داود محمدی و پورمختار و تمامی کسانی که در انتخاب رئیس کمیسیون اصل 90 تخلف کردند، در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی شود. اما اعتراض من به فرایند رای‌گیری بود و متاسفانه هیات‌رئیسه مسبب انجام این رای‌گیری غلط و مخدوش بود. بنابراین امیدوارم هیات‌رئیسه بررسی مجددی انجام دهد.

این نماینده مجلس در پایان گفت: به هیات‌رئیسه شکایت کردم، اما برای شکایت به هیات نظارت منتظر نتیجه شکایتم به هیات‌رئیسه مجلس هستم و نمی‌توانم بگویم شکایت می‌کنم یا خیر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها