عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران مطرح کرد:

آخرین تحولات بازار مرغ/ افت و خیز قیمت مرغ همچنان در بازار ادامه دارد

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده 7 هزار و 300 و مرغ گرم 11 هزار و 200 تومان است.

آخرین تحولات بازار مرغ/ افت و خیز قیمت مرغ همچنان در بازار ادامه دارد
کد خبر: 315485
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ۱۵:۱۹:۳۴

اعتمادآنلاین| برومند چهار آیین، عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 7 هزار و 200 تا 7 هزار و 300 و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی 10 هزار و 700 تا 11 هزار و 200 تومان است.

وی قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که تا 10 روز آینده، افت و خیز قیمت همچنان در بازار ادامه یابد.

چهار آیین نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را 9 هزار و 500 و مرغ گرم 14 هزار تومان اعلام کرد و گفت: عرضه با نرخ‌های کنونی بیانگر زیان حداقل 2 هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ است، از این رو انتظار می‌رود تصمیمات مدیریتی در سطح کلان رخ دهد تا زیان تولیدکنندگان کاهش یابد.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه امروز جلسه ستاد تنظیم بازار به منظور بررسی قیمت تمام شده و نرخ پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان ذی ربط در حال تصمیم گیری برای ابلاغ نرخ جدید مرغ هستند، بنابراین انتظار می‌رود با تعاملات صورت گرفته، نرخ جدید به دیدگاه تولیدکنندگان نزدیک شود تا اجحافی در مرغداران صورت نگیرد.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی در اوایل اردیبهشت برای هر کیلو مرغ زنده نرخ 8 هزار و 800 تومانی و مرغ گرم 12 هزار و 900 تومانی را پیشنهاد داده است، گفت: با توجه به رشد 3 برابری قیمت واکسن و 5 برابری ریز مغذی ها، وزارت جهاد کشاورزی باید نرخ پیشنهادی خود را اصلاح کند تا تولیدکنندگان به سبب افزایش هزینه‌های تولید، متضرر نشوند.

به گفته چهار آیین، با توجه به آنکه تامین منافع ملی در گرو استمرار تولید است، به همین دلیل تولیدکنندگان، وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار در اعلام نرخ مصوب باید به نقطه نظر متعادلی برسند تا مرغداران به سبب زیان انباشته مجبور به خروج از گردونه تولید نشوند.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه قیمت نهاده‌های دامی در روز‌های اخیر تغییری نداشته است، تصریح کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و 800 و کنجاله سویا 3 هزار و 500 تا 3 هزار و 700 تومان در بازار آزاد به مرغداران عرضه می‌شود، اما قیمت سایر ریز مغذی‌ها، واکسن و دارو‌های مکمل نوسانات شدیدی در بازار داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها