پایان مرد افسانه‌ای فوتبال نزدیک است

به همان اندازه که برای «لیونل مسی» مرد افسانه ای فوتبال آرژانتین بابت سی و دومین سال زندگی‌ اش خوشحال هستیم، صدایی درون مان از این موضوع بی نهایت غصه دار است؛ صدایی آزاردهنده که می گوید روزهای جادو شدن با "سحر" مسی در مستطیل سبز رو به اتمام است.

پایان مرد افسانه‌ای فوتبال نزدیک است
کد خبر: 315501
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ۱۶:۲۵:۲۱

اعتمادآنلاین| ‌ چه دوست داشته باشیم چه نه، مسی به سرعت به سال های پایانی دوران درخشان فوتبالی اش نزدیک می شود؛ بیشتر فوتبالیست ها در میانه های دهه سوم زندگی شان بازنشسته می شوند و پنج بار برنده توپ طلا هم با این لحظه فاصله زیادی ندارد.

با این حال، همه چیز به خود مسی بستگی دارد که چه زمانی تصمیم می گیرد کفش هایش را بیاویزد؛ او اوایل سال جاری گفته بود که تا جایی که بتواند این اتفاق را به تعویق خواهد انداخت اما حتی اگر او تا 38 سالگی هم بازی کند باز هم تنها 6 سال بیشتر تا پایان مسی نمانده است.

امروز، روزی است که همه باید بابت به دنیا آمدن فوتبالیستی که به زعم بسیاری بزرگترین تمام دوران هاست، سپاسگزار باشیم.

مسی در فوتبال صرف نظر از یک جام بزرگ به همراه تیم ملی کشورش، همه افتخارات را به دست آورده است.

و حالا سوختن رویای مرد آرژانتینی بیشتر از هر چیز دیگری به چشم می آید.

کاپیتان کوچک آرژانتین چندین بار در یک قدمی تحقق این رویا قرار گرفت از جمله رسیدن به فینال جام جهانی 2014، اما دستش از جام کوتاه ماند. با این حال، پس از راهیابی آلبی سلسته به یک چهارم کوپا آمریکای سال جاری، او این فرصت را دارد تا با دست هایش این جام فراری را لمس کند.

اگر مسی بتواند تا ماه آینده با آرژانتین قهرمان کوپا آمریکا شود، آن گاه افراد بیشتری متقاعد می شوند که او در طول دوران فوتبالی اش به اندازه ای کارهای بزرگ انجام داده که بتوان لقب «بزرگ ترین تمام دوران ها» را به او داد.

برای این لقب نامزدهای دیگری هم وجود دارند از جمله «پله»، «دیگو مارادونا»، «آلفردو دی استفانو»، «یوهان کرایوف» و البته «کریستیانو رونالدو»، اما از نظر بسیاری مسی چیز دیگری است.

بیایید نگاهی به دستاوردها و رکوردهای مرد مینیاتوری آرژانتین بیاندازیم:

مسی با 603 گل در 687 بازی، برترین گلزن تاریخ آبی اناری ها محسوب می شود و این در حالی است که «سزار رودریگوئز آلوارز» با اختلافی فاحش (232) گل در رتبه دوم جای دارد.

علاوه بر این، مسی با به ثمر رساندن 67 گل برای تیم ملی آرژانتین از سال 2005، بهترین گلزن تاریخ آلبی سلسته نیز به شمار می رود.

به غیر از رونالدو، هیچ بازیکن دیگری موفق نشده تا 5 بار توپ طلا را به خانه ببرد و در عین حال، 6 کفش طلای اروپایی مسی هم رکورد دیگری برای او محسوب می شود.

کاپیتان آلبی سلسته 7 بار جایزه بهترین بازیکن لالیگا را تصاحب کرده است؛ 10 بار در تیم منتخب یوفا قرار گرفته و 6 بار هم عنوان آقای گل لالیگا را از آن خود کرده است؛ علاوه بر این مسی با پنج بار فتح عنوان بهترین پاسور لالیگا، از این حیث نیز صدرنشین است.

مسی در طول 6 فصل، بیشتر از هر بازیکن دیگری در لیگ قهرمانان گل زده و جام معتبرترین رقابت باشگاهی اروپا را به همراه بارسلونا 4 بار بالای سر برده است.

نام مسی در کتاب رکوردهای گینس برای بیشترین گل زده در یک فصل فوتبالی (91 گل - سال 2012) ثبت شده و علاوه بر این، او رکورد طولانی ترین زنجیره گلزنی را در لیگ های داخلی فوتبال (21 بازی، 33 گل - فصل 2012 - 2013) در اختیار دارد.

صرف نظر از آمار و رکوردهای باورنکردنی مسی، اگر نگوییم هیچ اما بازیکنان انگشت شماری وجود دارند که به اندازه مسی «لذت» را به فوتبال هدیه داده اند.

در طول سال های حضور مسی در فوتبال، بازی های بی شماری وجود دارد که شما پس از دیدن بازی مسی این سوال را از خودتان پرسیده اید: "آیا مسی واقعاً انسان است؟ "

در واقع، زمانی که او در زمین است، چیزی فرا زمینی در مورد او وجود دارد؛ چیزی که یک انسان با توانایی های معمولی قادر به انجام آن نیست.

جمله پایانی این متن سراسر تمجید و تعریف از مسی را به دست یکی از بزرگ ترین هواداران او می سپاریم:

رِی هادسون گزارشگر فوتبالی در جریان گزارش یکی از بازی های مسی گفته بود: "می گویند همه آدم ها از نظر خداوند یکسانند اما این "مرد" به معنای واقعی کلمه شما را وادار می کند تا در مورد این جمله تجدید نظر بکنید. "

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها