کد خبر: 315596
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

حاشیه جلسه علنی امروز مجلس؛

درگیری لفظی لاریجانی و حاجی‌دلیگانی در جریان بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر، در تذکری نسبت به روند تصویب پیشنهاد غلامرضا کاتب در جلسه علنی مجلس انتقاد کرد. همین انتقاد و فریادهای حاجی‌دلیگانی منجر به عصبانیت علی لاریجانی، رئیس مجلس شد و گفت: حرف‌های شما شعار است.

درگیری لفظی لاریجانی و حاجی‌دلیگانی در جریان بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان
کد خبر: 315596
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا کاتب، نماینده گرمسار، در جریان بررسی طرح اعاده اموال نامشروع و اصلاح تبصره ماده 7 پیشنهاد داد که اموال نا مشروع مصادره شده از طریق سازمان اموال تمکین به فروش برسد یا در اجرای احکام مدنی و در چارچوب بودجه، صرف شود که لاریجانی با مشورت سخنگوی کمیسیون در نهایت متن اصلاح‌شده تبصره را به این شرح قرائت کرد: درآمدها و اموال نامشروع اعاده‌شده مربوط به دولت، ناشی از اجرای احکام مقرر در این بخش بر اساس قانون اجرای احکام مدنی در چارچوب بودجه سالیانه مصرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اعتمادآنلاین ، پس از تصویب این پیشنهاد حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر، در تذکری گفت: یکی از مزیت‌های اعاده اموال نامشروع این بود که درآمدهای ناشی از این قانون صرف فقرزدایی و اشتغال شود که با اصلاح این قانون این موضوع به این بخش‌ها تخصیص پیدا نمی‌کند.

او تاکید کرد: کسی مخالفت نمی‌کند اما نوع رفتار جنابعالی با نوع پیشنهاد کاتب باعث می‌شود که نمایندگان بگویند که نمی‌دانند چه اتفاقی افتاده است. باید اجازه می‌دادید متن چاپ شده پیشنهاد کاتب در اختیار نمایندگان قرار گیرد. اگر هم متن رفع ابهام برای شما و قاضی‌زاده آمده من حرفم را پس می‌گیرم، در غیر این صورت شما اشتباه کردید.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده شاهین‌شهر گفت: اشتباه نکردیم شما هم قضاوت نکنید، آقای کاتب به عنوان یک نماینده اجازه دارد پیشنهاد جایگزین دهد. از کجا این حرف را می‌زنید. نمایندگان رای دادند. شما می‌گویید رفتار ما، ما چه رفتاری داشتیم؟ کاتب رفع ابهام کرد و خواندن این تغییر که عوض شود یا نشود چه تاثیری به حال من دارد.

او تاکید کرد: درآمدهای اعاده‌شده ناشی از اجرای احکام مقرر در قالب بودجه سنواتی صرف می‌شود. من که مدافع نیستم، حرف شما چیز دیگری است. این در بودجه سنواتی می‌آید. فرض کنیم حرف شما درست است، نماینده حق دارد نظر دارد، شما حق ندارید بیشتر از نمایندگان دیگر حرف بزنید.

رئیس مجلس خطاب به حاجی دلیگانی، گفت: حرفتان درست نیست. حرف‌های شما شعار است. هیچی حذف نشده و شما شعار می‌دهید. شما می‌گویید نمایندگان نفهمیدند و من فهمیدم. چه کسی می‌گوید که شما فهمیدید؟

لاریجانی در هنگام رای‌گیری پیشنهاد ابطحی با کنایه گفت: دولت و کمیسیون مخالف این پیشنهاد هستند و انگیزه‌ای هم وجود ندارد.

حاجی‌دلیگانی در هنگام صحبت‌های علی لاریجانی ایستاده بود و فریاد می‌کشید.

پس از رای‌گیری این پیشنهاد، علی لاریجانی ریاست‌ جلسه را به نایب رئیس مجلس سپرد و از جلسه خارج شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها