مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

برجام را نقض نمی‌کنیم و از آن خارج نمی‌شویم/ اروپایی‌ها می‌توانند، اما نمی‌خواهند هزینه کنند/ مذاکره روی نقاط قوت ما به درد نمی‌خورد/ اروپایی‌ها اراده‌ای به انجام تعهدات خود ندارند

مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه اروپایی‌ها اراده‌ای به انجام تعهدات خود ندارند، گفت: از برجام خارج نشده و آن را نقض نمی‌کنیم.

برجام را نقض نمی‌کنیم و از آن خارج نمی‌شویم/ اروپایی‌ها می‌توانند، اما نمی‌خواهند هزینه کنند/ مذاکره روی نقاط قوت ما به درد نمی‌خورد/ اروپایی‌ها اراده‌ای به انجام تعهدات خود ندارند
کد خبر: 315600
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ ۰۹:۴۹:۴۰

اعتمادآنلاین| مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی‌ها اراده‌ای برای اجرای تعهدات برجام ندارند، بیان کرد: اروپایی‌ها می‌توانند، اما نمی‌خواهند هزینه کنند.

وی با بیان اینکه ترامپ و آمریکا نقش پلیس بد و خوب را بازی می‌کنند، ادامه داد: ترامپ از برجام خارج شد که اروپایی‌ها بمانند و ما را در برجام نگه دارند و آمریکا از بیرون فشار‌های خودش بر ایران را بیاورد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هر چه بگذرد روند همین بوده و اتفاق خاصی نمی‌افتد، یادآور شد: ما از برجام خارج نمی‌شویم و آن را نقض نمی‌کنیم، ولی برجام یک معامله دو طرفه است.

ذوالنوری با تاکید بر اینکه ما همه تعهدات خود در برجام را کاملا اجرا کردیم، افزود: برای اینکه هزینه خروج از برجام را ندهیم، فرصت 60 روزه به اروپایی‌ها کار خوبی است، ولی معتقدم خیلی نمی‌تواند دراز مدت باشد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در اقدام بعدی، یکی شروع به برگرداندن راکتور اراک بعد از 60 روز به حالت قبل و اقدام بعدی افزایش درصد غنی سازی به تناسب نیازمان است.

ذوالنوری ادامه داد: اگر آن‌ها پس از انجام این اقدامات کاری نکردند، دو اقدام دیگر داریم که یکی در همکاری هایمان با آژانس تجدید نظر کرده و دیگری پروتکل الحاقی که داوطلبانه به عنوان پشت قواله برجام اجرا کردیم را تعلیق کنیم و در اقدام بعدی اگر این نیز نتیجه نداد خروج از ان پی تی را در دستور بررسی قرار دهیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در عالم سیاست، عالم واقعی و صداقت نمی‌بینیم، گفت: خوشبینانه‌ترین حالت بازیگری در عرصه سیاسی، سیاست هویج و چماق را نام می‌برند.

وی اضافه کرد: آمریکا تاکنون هر اقدامی کرده به اقدام هویج هنوز نرسیده و اقدام چماق بوده، لذا هنوز هویجی هم وسط نیامده است.

ذوالنوری با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند در جنگ اراده‌ها، اراده ملت ایران را بشکنند، خاطرنشان کرد: قطعا مذاکره برای مذاکره به درد ما نمی‌خورد و مذاکره برای تامین حقوق مان به درد ما می‌خورد که آن‌ها هیچ وقت دنبال چنین چیزی نیستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مذاکره روی نقاط قوت ما به درد نمی‌خورد، یادآور شد: آمریکایی‌ها می‌خواهند نقاط قوت ما را مورد مذاکره قرار دهند و ما را محدود کرده و اقتدارمان را بگیرند، قطعا این‌ها به نفع ما نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها