کد خبر: 315697
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ ۱۷:۲۰:۰۰
| |

گزارش پیش‌بازی چین و ایتالیا

چین به عقب بازگشته‌ است

تیم فوتبال زنان چین سال 1999 فینالست جام‌جهانی بود و پس از آن طی پنج دوره حضورش در جام‌جهانی زنان هرگز قبل از مرحله یک‌چهارم نهایی حذف نشده است. در مقابل، تیم فوتبال زنان ایتالیا تنها یک بار به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرده است.

چین به عقب بازگشته‌ است
کد خبر: 315697
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ ۱۷:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منیژه موذن- وقتی از رویارویی ایتالیا و چین در فوتبال می‌شنوید نیازی به پیش‌بینی برنده بازی ندارید. ایتالیا در رنکینگ فیفا جزو بهترین تیم‌های دنیا در کنار برزیل، آرژانتین و آلمان ایستاده است. آنها چهار بار قهرمان جام‌جهانی و یک بار قهرمان یورو شده‌اند. در طرف مقابل اما لازم نیست چیز زیادی در مورد چین یا فوتبال بدانید تا شنیده باشید که فوتبال در چین ورزش محبوبی نیست.

در فوتبال زنان اما شرایط کاملاً متفاوت است.

تیم فوتبال زنان چین سال 1999 فینالیست جام‌جهانی بود و پس از آن طی پنج دوره حضورش در جام‌جهانی زنان هرگز قبل از مرحله یک‌چهارم نهایی حذف نشده است. در مقابل، تیم فوتبال زنان ایتالیا تنها یک بار به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرده است.

آنها در نخستین جام‌جهانی زنان در سال 1991 به مرحله یک‌چهارم‌نهایی رسیدند و از سال 1999 تا سال 2019 موفق به راهیابی به جام‌جهانی نشدند. رنکینگ فیفا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست، اما تنها مرجع در تشخیص پیشرفت فوتبال در کشورهای مختلف است. رنسانس فوتبال زنان در ایتالیا طی سال‌های گذشته باعث شده این تیم به رده 15 رنکینگ فیفا صعود کند. دقیقاً یک پله بالاتر از چین که در رده شانزدهم قرار دارد.

به همین دلیل است که ایتالیا بازی امروز را به عنوان تیمی که شانس بیشتری برای پیروزی دارد آغاز می‌کند.

ایتالیا، برزیل و استرالیا هر کدام در دو بازی از سه بازی مرحله گروهی در گروه C پیروز شدند و ایتالیا با تفاضل گل در صدر ایستاد. چین در گروه B به دلیل اجتناب از رودررو شدن با آمریکا در رده سوم ایستاد.

با وجود اینکه ایتالیایی‌ها از جانب چین احساس خطر نمی‌کنند، برای چین رویارویی با ایتالیا بهترین قرعه ممکن است.

تعداد گلِ زده چین در این تورنمنت کم است، اما آنها دفاع بسیار قوی‌ای دارند. دروازه‌بان آن‌ها پنگ شیمنگ (دیوار بزرگ چین) بهترین بازیکن بازی مقابل اسپانیا بود.

در مقابل، ایتالیا با حضور کریستینا جیرلی، بازیکن یوونتوس با سه گل زده، و باربارا بونانسی و آرورا گالی، هر کدام با دو گل زده، در خط حمله زهردار است.

شکست در مونته‌پلیه برای چین، که همیشه پای ثابت یک‌چهارم نهایی بوده، یک ناکامی بزرگ محسوب می‌شود.

تیم زنان چین طبق برنامه دولت این کشور برای فوتبال باید تا سال 2030 جزو تیم‌های برتر جهان باشد، اما نمایش این تیم در چند بازی گذشته نشان می‌دهد که آنها بیش از قدم برداشتن به سمت پیشرفت، به عقب بازگشته‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها