مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران:

کمبود 12 هزار کلاس درس در تهران

علی شهری، مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با بیان اینکه 220 پروژه نیمه تمام در سال گذشته داشتیم که تا کنون 50 درصد آن را تحویل داده‌ایم بیان کرد: در حال حاضر 110 پروژه نیمه تمام دیگر داریم که امیدواریم نیمی از آنها را تا مهر ماه به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

کمبود 12 هزار کلاس درس در تهران
کد خبر: 315903
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۰۹:۰۸:۵۱

اعتمادآنلاین| ‌ علی شهری، مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران درباره پروژه‌های آموزشی نیمه تمام و در دست احداث تهران بیان کرد: 220 پروژه نیمه تمام در سال گذشته داشتیم که تا کنون 50 درصد آن را تحویل داده‌ایم و در حال حاضر 110 پروژه نیمه تمام دیگر داریم که شامل مدرسه و کلاس درس، اماکن پرورشی، ورزشی و استخر می‌شود.

وی افزود: پروژه‌های باقی مانده تا مهرماه تکمیل نمی‌شوند و ساخت آنها کمی زمان می‌برد ولی امیدوارم نیمی از پروژه‌های ناتمام را به مرحله بهره برداری برسانیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با بیان اینکه ساخت و ساز معادل همین تعداد پروژه جدید را هم شروع می‌کنیم و در حال حاضر حدود 30 پروژه جدید در مناقصه است گفت: پیش بینی می‌کنیم تا اول مهرماه بتوانیم بخش قابل ملاحظه‌ای از تعهداتمان را عملیاتی کرده و کلاس‌های درس جدید را تحویل دهیم.

شهری با اشاره به کمبود فضای آموزشی در تهران گفت: با توجه به جمعیت فعلی دانش آموزی به 12 هزار کلاس درس جدید نیاز داریم که البته با احتساب رشد جمعیت به 18 هزار کلاس طی چندسال آینده می‌رسد.

وی همچنین به مدارس فرسوده استان تهران اشاره کرد و گفت: 8500 کلاس درس در تهران باید مورد تخریب و بازسازی قرار گرفته و 14 هزار و 500 کلاس درس مقاوم سازی شوند. همچنین با تراکم بالای جمعیت دانش‌آموزی در استان روبروییم و علیرغم آنکه تراکم میانگین در مدارس کشور 24 نفر است، شاهد دوبرابر این میزان تراکم در برخی مناطق هستیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران تاکید کرد که تهران نیازمند توجه ویژه و تخصیص ردیف‌های اعتباری ویژه جهت احداث و بازسازی فضاهای آموزشی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها