کد خبر: 315930
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۰۹:۳۹:۵۵
| |

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید:

همه ایثارگران باید توسط سیستم پایش سلامت تحت نظر باشند

عبدالرضا عباسپور، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: همه ایثارگران باید توسط سیستم پایش سلامت تحت نظر باشند تا در صورت نیاز به متخصصان مربوطه ارجاع داده شوند.

همه ایثارگران باید توسط سیستم پایش سلامت تحت نظر باشند
کد خبر: 315930
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۰۹:۳۹:۵۵

اعتمادآنلاین| ‌ عبدالرضا عباسپور، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم آغاز به کار کلینیک ویژه چند تخصصی جانبازان شیمیایی بیمارستان ساسان که صبح امروز (چهارشنبه 5 تیرماه) برگزار شد، بیان کرد: همه ایثارگران باید توسط سیستم پایش سلامت تحت نظر باشند تا در صورت نیاز به متخصصان مربوطه ارجاع داده شوند.

عباسپور افزود: این کلینیک برای مدیریت بهتر مشکلات جانبازان شیمیایی به عنوان مرجع فعالیت می‌کند و مسائل خاص به آن ارجاع می‌شوند.

وی تصریح کرد: در کنار بحث درمان موضوع ارتباط با پزشکان پایش سلامت توسط این کلینیک دنبال می‌شود و پرونده‌های پزشکی به حالت فعال تبدیل می‌شوند؛ به این معنی که از جانبازان و افراد نیازمند به درمان خاص به این کلینیک دعوت به عمل می‌آید.

عباسپور با اشاره به اینکه بحث آموزش از دیگر اولویت هاست، مطرح کرد: لازم است بین کلینیک و حوزه درمان ارتباط خاصی وجود داشته باشد تا زمینه‌ی فعالیت‌های تحقیقاتی پیش از پیش فراهم شود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ارتباط با مجامع علمی خارج از کشور یکی دیگر از اهداف این کلینیک است؛ گفت: در ابتدای جنگ تجربه چندانی در خصوص درمان جانبازان شیمیایی وجود نداشت، اما امروز ایران به عنوان مراجع پزشکی و درمان بیماران شیمیایی در دنیا تعریف شده و این روند باید به صورت منسجم تری ادامه یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها