کد خبر: 315979
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۱۰:۴۰:۲۲
| |

ریابکوف:

مسکو از رفتارهای غیرمسئولانه واشنگتن در قبال ایران متأسف است

معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن انتقاد از اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن علیه ایران تصریح کرد مسکو از رفتارهای غیرمسئولانه آمریکا در قبال تهران متأسف است.

مسکو از رفتارهای غیرمسئولانه واشنگتن در قبال ایران متأسف است
کد خبر: 315979
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۱۰:۴۰:۲۲

اعتمادآنلاین| «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز اخیر و وضع تحریم‌های جدید علیه ایران تصریح کرد که مسکو از رفتارهای غیرمسئولانه واشنگتن در قبال ایران متأسف است.

ریابکوف با اشاره به فشارهای حداکثری واشنگتن علیه ایران گفت که آمریکا خط‌مشی غیرمسئولانه‌ای را در قبال تهران در پیش گرفته است و در حال تحمیل فشار حداکثری به تهران است.

این دیپلمات روس توضیح داد: «سیاست لغو برجام و متعاقب آن اعمال فشارهای شدید به تهران، مردم ایران و حاکمیت این کشور، به بروز مشکلات عدیده منجر خواهد شد».

ریابکوف ضمن ابراز تأسف از اقدامات واشنگتن گفت: «متأسفیم که بزرگترین کشور جهان از نظر نظامی و اقتصادی، چنین رفتارهای غیرمسئولانه‌ای را دنبال می‌کند. این واقعیتی است که ما مجبور به رویارویی با آن هستیم».

به دنبال اقدامات تحریک‌آمیز اخیر واشنگتن علیه ایران و تلاش برای ورود پهپاد جاسوسی آمریکا به خاک ایران، معاون وزیر خارجه روسیه به مسئله تأمین امنیت نیروگاه بوشهر اشاره کرد و گفت: «مسکو اتخاذ تدابیر امنیتی برای کارشناسان روس در نیروگاه هسته‌ای بوشهر را بررسی می‌کند. این اقدام روسیه در راستای تنش‌های رو به افزایش در منطقه صورت می‌گیرد».

او به پروژه نوسازی رأکتور اراک نیز اشاره کرد و گفت:«پیشرفتی واضح در پروژه نوسازی رأکتور اراک در ایران دیده می‌شود».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها