کد خبر: 315991
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۱۰:۵۶:۳۰
| |

ایران جایگزین عربستان در شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی شد

رئیس سازمان هواشناسی گفت: ایران پس از 23 سال جایگزین عربستان در شورای اجرایی سازمان هواشناسی شد.

ایران جایگزین عربستان در شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی شد
کد خبر: 315991
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۱۰:۵۶:۳۰

اعتمادآنلاین| سحر تاجبخش مسلمان رئیس سازمان هواشناسی امروز در نشست خبری با اشاره به کسب کرسی ایران در شورای اجرایی منطقه‌ای آسیا و عضویت ایران در این شورا اظهار داشت:‌ شورای اجرایی سازمان هواشناسی جهانی از ارکان سازمان هواشناسی جهانی است که در ساختار خود یک دبیرکل، یک رئیس، سه معاون و یک شورای اجرایی با 37 عضو دارد. که شامل 10 عضو از سازمان جهانی و 27 عضو از نماینده کشورها است.

وی با بیان اینکه 194 کشور عضو سازمان جهانی هواشناسی هستند، گفت: فقط 27 کشور در شورای اجرایی بر اساس رای‌گیری انتخاب می‌شوند.

رئیس سازمان هواشناسی افزود:‌کار شورای اجرایی مستند کردن آنچه در سازمان جهانی است، است. اعضا حق رای دارند، 27 کشور حق رای و کرسی در این شورا دارند و ایران هم با حمایت وزارت راه، وزارت خارجه توانست پس از سال‌ها به عضویت سازمان جهانی هواشناسی در بخش شورای اجرایی درآید.

تاجبخش اظهار داشت: در این شورای اجرایی طبق مناطق 6گانه کرسی‌ها به کشورها اختصاص می‌یابد،ایران جزو منطقه دو سازمان جهانی هواشناسی است که شامل 33 کشور در حوزه آسیا هستند و 6 کرسی مربوط به این منطقه است که یک کرسی مربوط به رئیس و 5 کرسی مربوط به 5 کشور است.

وی ادامه داد: پیش از این چین، کره جنوبی، ژاپن، هند و عربستان این کرسی‌ها را در اختیار داشتند اما ایران امسال پس از چندین سال اعلام کاندیداتوری کرد و یکی از 5 صندلی را گرفت. رقبای ما در این دوره قدر بودند اما توانستیم یک صندلی به خود اختصاص دهیم و جایگاه عربستان را پس از 23 سال، ما گرفتیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها