کد خبر: 316040
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۱۲:۱۰:۰۴
| |

برهم صالح با ترزا می در لندن دیدار کرد

رئیس‌جمهور عراق و نخست‌وزیر انگلیس در لندن با یکدیگر دیدار کردند و دو طرف در جریان این دیدار به بررسی همکاری‌ها میان دو کشور پرداختند.

برهم صالح با ترزا می در لندن دیدار کرد
کد خبر: 316040
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۱۲:۱۰:۰۴

اعتمادآنلاین| برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق در جریان دیدار با ترزا می، نخست وزیر انگلیس بر اهمیت ارتقای روابط دوجانبه و توسعه چشم‌اندازهای همکاری در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.

صالح همچنین تصریح کرد که ضروری است دولت انگلیس نقش کارآمد و موثری را در تقویت ثبات و کاهش تنش‌ها در منطقه ایفا کند.

او نقش انگلیس را در راستای مبارزه با تروریسم و حمایت مداوم از نیروهای امنیتی عراق، آموزش و تجهیز کردن آنها ستود.

رئیس جمهوری عراق ابراز امیدواری کرد که لندن در فرآیند بازسازی و سازندگی در عراق به ویژه در مناطق آزاد شده نیز مشارکت متمایزی داشته باشد.

برهم صالح در جریان این دیدار بر تمایل عراق برای توسعه روابط با انگلیس و نیز تقویت همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

در همین راستا، نخست وزیر انگلیس ضمن تمجید از سیاست کنونی عراق برای آرام‌سازی اوضاع در سطح منطقه و جهان عرب، بر حمایت لندن از مردم و دولت عراق جهت برقراری ثبات و دستیابی به پیشرفت در این کشور تاکید کرد.

برهم صالح و ترزا می در جریان این دیدار همچنین در خصوص آخرین تحولات منطقه، افزایش تلاش‌ها برای حل بحران‌ها، تلاش‌های صورت گرفته در خصوص جنگ علیه تروریسم، لزوم همکاری و هماهنگی میان طرف‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی برای مقابله با این خطر که امنیت و صلح جهانی را تهدید می‌کند، به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها