کد خبر: 316102
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۸ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد

لیگ برتر فوتبال ایران با تهدید تاج تعطیل می‌شود؟/ آیا ورزشگاه‌ها به دوربین‌های امنیتی مجهز می‌شوند؟/ امنیت به استادیوم‌های ایران بازمی‌گردد؟/ ورزشگاه‌ها از افراد شرور خالی می‌شوند؟

ورزشگاه‌های ایران شرایط خوبی از نظر ایمنی و امنیت ندارند و باید پذیرفت که تا رسیدن به شرایط مطلوب راه زیادی در پیش است. مسعود رضاییان، مدیرعامل پیشین چند باشگاه لیگ برتری، معتقد است استادیوم‌های ایران برای تیم‌ها، بازیکنان و تماشاگران امنیت و استانداردهای لازم را ندارند.

لیگ برتر فوتبال ایران با تهدید تاج تعطیل می‌شود؟/ آیا ورزشگاه‌ها به دوربین‌های امنیتی مجهز می‌شوند؟/ امنیت به استادیوم‌های ایران بازمی‌گردد؟/ ورزشگاه‌ها از افراد شرور خالی می‌شوند؟
کد خبر: 316102
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۸ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد حمیدی- برگزاری لیگ برتر نوزدهم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و مهدی تاج با ارسال نامه‌ای به استاندارهای اصفهان، آذربایجان شرقی، کرمان، خوزستان، بوشهر، تهران و خراسان رضوی خواستار آماده کردن شرایط ورزشگاه‌ها برای برگزاری مسابقات لیگ برتر فصل آینده شده است. او در این نامه ضمن هشدار به باشگاه‌هایی که شرایط میزبانی را نداشته باشند، اعلام کرده بازی‌های این تیم‌ها در شهرها یا استان‌های مجاور برگزار خواهد شد.

ماجرا از کجا شروع شد؟

بعد از حواشی پیش‌آمده در بازی‌های فصل قبل، فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته هرچه سریع‌تر ورزشگاه‌های کشور استانداردسازی شوند. مهدی تاج این روزها در مصاحبه‌هایش یک جمله تهدید‌آمیز دارد: «اگر زیرساخت‌های مناسب فراهم نشود، لیگ برتر برگزار نخواهد شد.» چند فصل است که فوتبال ایران شاهد خشونت‌های زیادی است و در لیگ هجدهم این بی‌اخلاقی‌ها به اوج خود رسید. آیا هشدارهای شورای امنیت ملی به وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برای سامان دادن هرچه سریع‌تر به وضعیت ورزشگاه‌ها صحت دارد؟

درگیری در استادیوم

ورزشگاه جای افراد شرور نیست

سه‌شنبه هفته گذشته مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان ، با سردار رحیمی رئیس پلیس تهران و معاونان و فرماندهان تامین امنیت استادیوم‌ها و یگان ویژه دیدار کرد. او در پایان این نشست درباره تامین امنیت ورزشگاه‌ها گفت: «افراد شرور و سابقه‌دار که هیچ‌گونه ارتباطی با ورزش و فوتبال ندارند، نباید به استادیوم‌ها وارد شوند و با کمک قوه قضاییه و پلیس، هواداران بدسابقه اجازه ورود به استادیوم را نخواهند داشت.» این صحبت‌ها نشان می‌دهد وزارت ورزش و جوانان سخت در پی بهبود شرایط ورزشگاه‌هاست.

درگیری در استادیوم

جای خالی دوربین‌های امنیتی در استادیوم‌های ایران

«ورزشگاه‌های ایران شرایط خوبی از نظر ایمنی و امنیت ندارند و باید بپذیریم تا رسیدن به شرایط مطلوب راه زیادی در پیش داریم.» این بخشی از صحبت‌های مسعود رضاییان، مدیرعامل پیشین چند باشگاه لیگ برتر است. او معتقد است استادیوم‌های ایران برای تیم‌ها، بازیکنان و تماشاگران امنیت و استانداردهای لازم را ندارند.

هرچند فوتبال ایران عنوان حرفه‌ای به خود گرفته، به جام‌جهانی صعود می‌کند و حتی تنها فدراسیون پنج‌ستاره قاره آسیاست، اما تقریباً در هیچ‌کدام از آیتم‌های برگزاری لیگ حرفه‌ای نشده‌ است. باید قبول کنیم که ورزشگاه‌های میزبان لیگ برتر هم از این قاعده مستثنی نیستند. هنوز هواداران برای رسیدن به استادیوم‌ باید مسافتی طولانی را طی کنند. آنها برای خرید بلیت هم با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. فینال جام حذفی فوتبال ایران گواهی بر همین مدعاست. بدون تردید اجرای بلیت‌فروشی اینترنتی می‌تواند بسیاری از مشکلات هواداران فوتبال را حل کند. یکی دیگر از مشکلات ورزشگاه‌های کشور نداشتن دوربین‌های امنیتی است؛ موضوعی که مهدی تاج هم در صحبت‌هایش به آن اشاره کرده است. با نصب این دوربین‌ها، نهادهای مسئول برقراری نظم می‌توانند به‌ راحتی افراد خاطی را شناسایی و از حضور دوباره آنها در استادیوم‌ها جلوگیری کنند.

درگیری در استادیوم

تهدید فدراسیون عملی می‌شود؟

کمتر از 40 روز دیگر نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران آغاز می‌شود، اما هنوز ورزشگاه‌های ایران طبق خواسته مدیران فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش ایمن‌سازی نشده‌اند و از استانداردهای لازم برخوردار نیستند، به‌ احتمال‌ زیاد در این مدت‌زمان کم هم کامل نمی‌شوند. سوالی که حالا مطرح می‌شود این است: آیا فدراسیون فوتبال به حرفش عمل می‌کند و بازی‌های لیگ برتر را تا رسیدن به شرایط مطلوب به تعویق می‌اندازد یا اینکه از موضع خود عقب‌نشینی می‌کند و هواداران شاهد برگزاری دیدار افتتاحیه لیگ برتر خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها