یک میلیارد یورو غرامت برای خروج از زندان دختر رئیس‌جمهور سابق ازبکستان

دختر رئیس سابق ازبکستان اعلام کرد بیش از یک میلیارد یورو در مقابل عفو و خروج از زندان می‌پردازد.

یک میلیارد یورو غرامت برای خروج از زندان دختر رئیس‌جمهور سابق ازبکستان
کد خبر: 316198
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۰ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دختر رئیس سابق ازبکستان اعلام کرد بیش از یک میلیارد یورو در مقابل عفو و خروج از زندان می‌پردازد.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه الوطن کویت نوشت: «گلنار کریموف» دختر اسلام کریموف، رئیس‌جمهور سابق ازبکستان که پدرش 25 سال به طور مطلق بر این کشور حکومت می‌کرد، ضمن پوزش از ملت اعلام کرد که بیش از یک میلیارد یورو به حساب دولت واریز کرده و امیدوار است آزادی او از زندان تحقق پیدا کند.

دختر 46 ساله رئیس‌جمهور سابق ازبکستان، که یک سال بعد از مرگ پدرش در سال 2017 دستگیر و به اتهام اختلاس، کلاهبرداری و پنهان کردن مبالغ هنگفتی ارز به 10 سال زندان محکوم شد، اعلام کرد به منظور خدمت به بودجه کشور یک میلیارد یورو از حساب شخصی خود به حساب دولت واریز کرده، به این امید که بتواند مورد عفو قرار گیرد.

او همچنین در اینستاگرام خود نوشت که بیش از 600 میلیون یورو را که در بانک‌های خارجی بلوکه شده‌اند نیز به دولت واگذار کرده است.

گفتنی است با وجود اینکه دادگاه ازبکستان حکم گلنار را به پنج سال اقامت اجباری در منزل کاهش داده بود، اما مارس گذشته پس از آنکه شروط اقامت اجباری را نقض کرد مجدداً به زندان بازگردانده شد.

نام «گلنار کریموف» علاوه بر اینکه در دادگاه‌های کشورش ثبت شده، در چندین پرونده فساد در کشورهای اروپایی و ایالات متحده نیز آمده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها