گزارشگر سازمان ملل:

گروه 20 عربستان را به پذیرش مسئولیت «قتل دولتی» خاشقجی وادار کنند

گزارشگر ویژه سازمان ملل تاکید کرد، رهبران شرکت‌کننده در نشست گروه 20 در ژاپن باید به عربستان فشار وارد کنند تا مسوولیت کامل «قتل دولتی» جمال خاشقجی را بر عهده بگیرد.

گروه 20 عربستان را به پذیرش مسئولیت «قتل دولتی» خاشقجی وادار کنند
کد خبر: 316240
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۶ ۱۱:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های فراقضایی، سرسری و خودسرانه به خبرنگاران گفت: تاکید کرده‌ام که قتل خاشقجی یک قتل دولتی است. این قتل، آن طور که دولت سعودی تظاهر می‌کند از سوی مقام‌های خودسر نبوده است. بنابراین این مساله حائز اهمیت است که کشورهای گروه 20 به عربستان تاکید کنند تا مسوولیت کامل خود را در قبال این قتل بپذیرد.

این مقام ارشد سازمان ملل همچنین تاکید کرد، انفعال سازمان ملل از اجرای عدالت در پرونده خاشقجی جلوگیری کرده است. کالامارد در گزارش خود نتیجه‌گیری کرد که قتل خاشقجی در کنسولگری سعودی در استانبول «اعدام فراقضایی» بوده است و ریاض مسوولیت دارد و شواهدی حاکی از ارتباط این قتل با ولیعهد سعودی در دست است.

او همچنین از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواست تا تحقیقات جنایی بین‌المللی انجام دهد اما سخنگوی دبیرکل گفت گوترش فاقد چنین اختیاراتی است و این کشورهای عضو هستند که باید این تحقیقات را به جریان بیندازند. کالامارد از این واکنش سازمان ملل اظهار تاسف کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها