کد خبر: 316294
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۶ ۱۳:۴۷:۱۱
| |

ضرورت توسعه کشت نشایی در تولید محصولات کشاورزی

عباس کشاورز، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: بکارگیری روش های نوین از جمله توسعه کشت نشایی در تولید محصولات کشاورزی ضروری است.

ضرورت توسعه کشت نشایی در تولید محصولات کشاورزی
کد خبر: 316294
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۶ ۱۳:۴۷:۱۱

اعتمادآنلاین| عباس کشاورز، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از پروژه امنیت غذایی ایران ایکاردا در استان کردستان از پلتفرم منطقه سرد حسین آباد گفت: در راستای اجرای پروژه امنیت غذایی، استان کردستان سرآمد سایر استان ها بوده است.

وی افزود: باید با معرفی ارقام جدید و توسعه آنها در بین کشاورزان به هدف اصلی پروژه که همان پایداری تولید و افزایش عملکرد که در نهایت افزایش درآمد کشاورزان را در پی دارد اقدام کرد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در ادامه ضمن بازدید از مزارع کشت نشایی چغندر قند و مزرعه گندم در شهرستان سقز گفت: توسعه کشت نشایی در تولید محصولات کشاورزی باعث صرفه جویی در مصرف آب، کاهش مصرف سموم، کاهش آفات و علف های هرز، و … خواهد شد.

وی با تاکید بر توسعه کشت نشایی اظهار داشت: باید کشاورزان را به سمت اجرای کشت نشایی و استفاده از روش های نوین در تولید محصولات کشاورزی ترغیب کرد.

عباس کشاورز خاطر نشان کرد: ترویج ارقام پر محصول و مقاوم در برابر سرما، آفات و بیماری ها، خشکی و سازگار با مناطق مختلف را از اهم وظایف بخش کشاورزی در راستای افزایش بهره وری و بالا بردن سطح معیشت کشاورزان، با در نظر گرفتن اصول حفظ خاک و کشاورزی حفاظتی است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها