معاون وزیر کشور:

بند ناف شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را از بودجه دولت قطع کنید

مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با تاکید بر توسعه پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهرها و روستاها، عنوان کرد: بند ناف شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را از بودجه دولت قطع کنید.

بند ناف شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را از بودجه دولت قطع کنید
کد خبر: 316327
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۶ ۱۷:۱۳:۱۵

اعتمادآنلاین| مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور ظهر امروز در جلسه مشترک شهرداران و دهیاران استان زنجان اظهار کرد: 68 سفر استانی داشتم و سیل اخیر در بازدیدهای استانی تأثیر زیادی داشته و صحبت‌هایی که در استان‌های مختلف مطرح می‌شود، دغدغه‌های دهیاران و شهرداران مشترک است.

وی یکی از سیاست‌های مهم وزیر کشور را توزیع عادلانه امکانات و خدمات دانست و گفت: خیلی از روستاهای دارای پتانسیل‌های گردشگری، خالی از سکنه شده‌اند در حالی که می‌توان از آن‌ها به نحو بهتری بهره برد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور یادآور شد: قبل از اصلاحات ارضی، توزیع عادلانه امکانات و جمعیت را داشتیم اما بعد از سال 1300 نظام شهری کهکشانی به نظام شهری زنجیره‌ای تبدیل شد و چالش‌های زیادی برای روستاها، شهرها و کلان‌شهرها ایجاد شد و حاشیه نشینی به وجود آورد.

وی ادامه داد: اگر افزایش جمعیت داشته و توزیع عادلانه امکانات نداشته باشیم، با مشکل مواجه می‌شویم و در این بین باید به روستاها توجه ویژه‌ای شود تا شاهد رشد نامتوازن جمعیت در شهرها نباشیم. توزیع امکانات ما به سمت شهرهای کوچک و روستاها است.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: برای مدیریت صحیح در شهرهای میانی و بزرگ حتی شهرهای کوچک و روستاها، ناف شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را از ناف دولت ببرید. بودجه‌های دولتی را در ذهن خود صفر کنید چراکه شرایط دولت خاص است و با مسائلی همچون تحریم و نوسان قیمت‌ها مواجه هستیم.

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به اینکه در شهرداری مدیریت درآمد و هزینه توأم است،اظهارکرد: خیلی از مشکلات را می‌توان با جلسات هم‌اندیشی حل کرد و سرمایه‌گذاران نیز مشتاق به فعالیت در پروژه‌های اقتصادی شهری هستند.

وی به ضرورت جذب سرمایه‌گذار برای فعالیت‌های خدمات شهری تاکید کرد و گفت: می‌توان شهرها و روستاها را بدون درآمدهای دولتی اداره کرد و مدیریت درآمد و هزینه داشت.

جمالی‌نژاد، بازآفرینی شهری را یکی از سیاست‌های اصلی دولت برشمرد واظهارکرد: دولت بودجه‌های خوبی برای این کار پیش‌بینی کرده که فرصت خوبی برای جذب منابع مالی است.

وی ادامه داد: 1,000 میلیارد تومان برای روستاها و شهرهای آسیب‌دیده از سیل گنجانده شده است و از طرف دیگر اوراق مشارکت نیز منابع خوبی برای شهرداری‌ها محسوب می‌شود اما این کار در پروژه‌های بالای 100 میلیارد تومان مفهوم دارد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تصریح کرد: تسهیلات برای پروژه‌های درآمدزای زودبازده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه قیمت ماشین‌آلات افزایش یافته است، اظهار کرد: 37 هزار دهیاری و 1284 شهرداری داریم که تهیه ماشین‌آلات برای همه این‌ها کار دشواری است.


منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها