قصه ظهر جمعه را به جشنواره تئاتر فجر می‌برم/جذب مخاطب در تئاتر به شدت سخت شده‌ است

کارگردان نمایش "قصه ظهر جمعه" گفت: تولید تئاتر به یک ریسک بزرگ تبدیل شده زیرا جذب مخاطب به اثر و داشتن گیشه بسیار سخت است، من از همان ابتدا با این سختی و ریسک روبرو بودم، امروزه می‌بینیم که حتی کارهایی که چهره معروف سینمایی دارند هم به سختی در تئاتر می‌فروشند.

قصه ظهر جمعه را به جشنواره تئاتر فجر می‌برم/جذب مخاطب در تئاتر به شدت سخت شده‌ است
کد خبر: 316391
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ ۱۰:۰۵:۲۴

اعتمادآنلاین| نسیم ادبی بازیگر و کارگردان درخصوص استفاده از بازیگران جوان تئاتری در دومین تجربه کارگردانی خود در عرصه نمایش گفت: به مدت یکسال تصمیم گرفته بودم که متن نمایشی را با دانشجویان خودم کار کنم و طی این زمان به شدت به دنبال متنی واقع گرایانه بودم، من به قصه علاقمندم و در اولین گام می‌خواستم که داستانی جذاب را برای مخاطب به نمایش بگذارم.

وی در همین راستا ادامه داد: همین گشت و گذار به دنبال متن مرا به متن "قصه ظهر جمعه" نوشته محمد مساوات رساند، طی صحبت‌های اولیه‌ایی که با مساوات داشتم متن را انتخاب و کارگردانی آن را آغاز کردم، من به دنبال روایتی از زمان جنگ و یا داستانی می‌گشتم که برای مخاطب آشنا باشد و به همین دلیل قصه ظهر جمعه بهترین گزینه برای من بود.

بازیگر سریال "شهرزاد" با اشاره به سختی‌های روی صحنه بردن متن "قصه ظهر جمعه" افزود: ابتدا به امر تصمیم گرفتم که این متن را با همین دانشجویان نمایشنامه خوانی کنم تا واکنش مخاطب را نسبت به اثر داشته باشم، خوشبختانه اثر به خوبی مورد استقبال قرار گرفت و بر آن شدم تا اثر را به صورت اجرای صحنه ای به مخاطب عرضه کنم.

وی تولید تئاتر در سال جاری را بسیار سخت دانست و تاکید کرد: تولید تئاتر به یک ریسک بزرگ تبدیل شده زیرا جذب مخاطب به اثر و داشتن گیشه بسیار سخت است، من از همان ابتدا با این سختی و ریسک روبرو بودم، امروزه می‌بینیم که حتی کارهایی که چهره معروف سینمایی دارند هم به سختی در تئاتر می‌فروشند و این برای اثری که بازیگران جوان دارد بسیار سخت تر است.

بازیگر سریال "برادرجان" در همین راستا تاکید کرد: از نظر من حضور یک چهره در تئاتر دلیلی بر فروش اثر نیست، بلکه کیفیت اثر بعد از گذشت زمان باعث به وجود آمدن تبلیغات و جذب مخاطب می‌شود، یک اثر نمایشی باید با مخاطبش ارتباط برقرار کند، ارتباطی که با توجه به وضعیت مالی مخاطب می تواند وی را به سالن بکشاند.

وی درباره احتمال حضور نمایش "قصه ظهر جمعه" در جشنواره تئاتر فجر اضافه کرد: تمام سعی من بر این است که این نمایش را به فجر برسانم تا تلاش تمامی گروه مخصوصا بازیگران در جشنواره تئاتر فجر دیده شود، از نظر من این بازیگران جوان پتانسیل بالایی برای درخشش در جشنواره تئاتر فجر دارند.

این بازیگر سینما و تئاتر استفاده از بازیگران جوان در تئاتر خود را اینگونه تصریح کرد: من دقیقا به دنبال این هستم که بازیگران جوان تئاتر به سینما راه پیدا کنند، البته همین جوانهای با انگیزه می‌توانند به سطح اول تئاتر هم برسند، همه تمرکز صرفاً حضور در سینما نیست اما در کل به نظرم باید بستری برای بازیگران جوان ایجاد شود تا سینما و تئاتر ما تنها یکسری بازیگران تکراری نداشته باشد.

ادبی در همین رابطه خاطرنشان کرد: خوشبختانه تمام کسانی که بازیگران نمایش قصه ظهر جمعه را دیده اند از حضورشان استقبال می‌کنند، من هم ترتیبی داده‌ام که این چهره های جوان توسط تهیه کنندگان و کارگردانان سینما و تئاتر دیده شوند، امروزه علاوه بر سینما در تئاتر نیز تهیه کنندگان ریسک بازیگران غیر چهره را انجام نمی‌دهند، به همین دلیل خودم تهیه کننده تئاتر شدم تا بتوانم از بازیگران توانمند جوان استفاده کنم.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها