مناظره 10 کاندیدای دوم دموکرات‌ها برای انتخابات 2020 آمریکا با حضور جو بایدن و برنی سندرز / رویارویی جو بایدن و کاملا هریس / بایدن: من از نژاد پرستی ستایش نکرده‌ام

مناظره 10 نامزد دیگر حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 پنجشنبه 6 تیرماه در میامی فلوریدا برگزار شد. در این مناظره تعدادی از نامزدهای حزب دموکرات که در نظرسنجی‌های اخیر پیشتازند، حضور داشتند. جو بایدن، معاون اول باراک اوباما، سناتور برنی سندرز، سناتور کاملا هریس، پیت بودجج به همراه شش نامزد دیگر در این مناظره تلویزیونی دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

مناظره 10 کاندیدای دوم دموکرات‌ها برای انتخابات 2020 آمریکا با حضور جو بایدن و برنی سندرز / رویارویی جو بایدن و کاملا هریس / بایدن: من از نژاد پرستی ستایش نکرده‌ام
کد خبر: 316395
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ ۱۰:۲۰:۲۱

اعتمادآنلاین| مناظره 10 نامزد دیگر حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 پنجشنبه 6 تیرماه در میامی فلوریدا برگزار شد.

در این مناظره تعدادی از نامزدهای حزب دموکرات که در نظرسنجی‌های اخیر پیشتازند، حضور داشتند. جو بایدن، معاون اول باراک اوباما، سناتور برنی سندرز، سناتور کاملا هریس، پیت بودجج به همراه شش نامزد دیگر در این مناظره تلویزیونی دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

روز گذشته نیز مناظره تلویزیونی با حضور 10 کاندیدای کسب نامزدی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد.

در مناظره پنجشنبه موضوع بیمه درمانی، مهاجران غیر قانونی و تغییرات اقلیمی از جمله مهم‌ترین محورهای این مناظره بود.

رویترز می گوید، رویارویی جو بایدن و کاملا هریس بر سر موضوع تبعیض نژادی در دهه 1970 یکی از مهم ترین لحظات مناظره دومین گروه بود.

کاملا هریس، 54 ساله، با اشاره به دوران کودکی خود و زمانی که به دلیل رنگ پوستش مجبور بوده با اتوبوس به مدرسه برود از موضع آن زمان جو بایدن در خصوص «سیاست های جدا سازی» نژادی انتقاد کرد.

سناتور هریس با طرح داستان شخصی خود خطاب به جو بایدن گفت: باور نمی‌کنم که شما نژاد پرست هستید. قبول دارم شما خود را وقف اهمیت دستیابی به توافق مشترک بین گروه متفاوت کرده‌اید.

هریس تصریح کرد که جو بایدن یکی از دو سناتوری است که معروفیت خود را مدیون تبعیض نژادی و جداسازی نژادی است.

جو بایدن که طی هفته های اخیر به دلیل مواضع اش در دهه های گذشته به شدت مورد انتقاد بوده در پاسخ به هریس به کارنامه خود در دفاع از حقوق مدنی در آمریکا اشاره کرد.

بایدن گفت: این نادرست بیان کردن مواضع من است. من از نژاد پرستی ستایش نکرده‌ام. این حقیقت ندارد.

تمامی 10 نامزد حزب دموکرات حاضر در مناظره دوم از اعطای بیمه مجانی به مهاجران فاقد مدارک هویتی شدند.

رقابت نامزدهای حزب دموکرات تا ماه ژوئیه سال آینده ادامه خواهد داشت و در نهایت یک نفر برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر، رسما تعیین خواهد شد.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها