اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با کره شمالی

نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی در دیداری امروز (جمعه) با همتای کره جنوبی خود درباره افزایش تلاش‌ها برای برگرداندن کره شمالی به میز مذاکرات دیدار کرد.

اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با کره شمالی
کد خبر: 316449
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ ۱۴:۵۶:۲۳

اعتمادآنلاین| ‌ بیگان در دیداری با لی دو هون نماینده ویژه کره جنوبی در امور صلح در شبه جزیره کره و امور امنیتی درباره همکاری‌های مشترک برای از سرگیری مذاکرات تعلیق شده میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ و ادامه دادن روند صلح در شبه جزیره کره گفت‌وگو کردند.

این مقام کره جنوبی در این دیدار اظهار کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا فردا به سئول سفر خواهد کرد و ما می‌توانیم با یکدیگر همکاری و به رهبران خود کمک کنیم تا نشست‌شان با موفقیت انجام شود.

وی همچنین بیان کرد که اخیراً شاهد تعاملات و فعالیت‌های دیپلماتیک زیادی درباره شبه جزیره کره هستیم و می‌توانیم درباره چگونگی پیشرفت قابل توجه برای خلع سلاح هسته‌ای کردن و صلح در این شبه جزیره گفت‌وگو کنیم.

فرستاده آمریکا نیز اظهار کرد: واشنگتن برای انجام مذاکرات سازنده با پیونگ‌یانگ جهت تحقق توافقنامه‌های دو جانبه که دو کشور در سال گذشته به آن دست یافتند، آماده است.

بیگان افزود: ما آماده مذاکره با کره شمالی به منظور اجرای هم‌زمان و متوازی توافقنامه‌هایی هستیم که در بیانیه مشترک در 12 ژوئن 2018 در بیانیه مشترک مصوب شد.

امروز بعد از ظهر اسفتن بیگان قرار است با وزیر آشتی کره جنوبی دیدار و احتمالاً درباره روابط بین دو کره و آمادگی سئول برای کمک‌های بشردوستانه به همسایه خود توسط سازمان‌های بین‌المللی گفت‌وگو کند.

قرار است فردا (شنبه) دونالد ترامپ پس از شرکت در نشست سران جی 20 در اوزاکای ژاپن به سئول پایتخت کره جنوبی برای سفری دو روزه برود.

وی همچنین روز یکشنبه در نشستی با مون جائه این همتای کره جنوبی خود دیدار و درباره راه حلی برای پاسخگویی به مذاکرات هسته‌ای تعلیق شده با کره شمالی گفت‌وگو می‌کند.

مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ یانگ از نشست قبلی ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ماه فوریه گذشته که در هانوی برگزار شد، متوقف شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها